Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:867284
 
Evaluation:
Published: 26.09.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    2
2.  Aristotelis – universālais domātājs    3
3.  Aristoteļa darbs “Nikomaha ētika”    4
  “Nikomaha ētika” I grāmata    5
  “Nikomaha ētika” II grāmata    6
  “Nikomaha ētika” III grāmata    7
  “Nikomaha ētika” IV grāmata    10
  “Nikomaha ētika” V grāmata    10
  “Nikomaha ētika” VI grāmata    10
  “Nikomaha ētika” VII grāmata    10
  “Nikomaha ētika” VIII un IX grāmata    10
  “Nikomaha ētika” X grāmata    10
4.  Nobeigums    11
5.  Izmantotā literatūra    13
Extract

Biznesa ētika ir savstarpējās attiecības un morāles principi. Biznesa ētika katrā uzņēmumā vai valstī, tāpat kā katram cilvēkam ir individuāla un atšķirīga, bet tomēr tām jābūt vienojošam motīvam – morāles kodeksi, kā godīgums, precizitāte, taisnīgums.u.c.
Mūsu ikdienā ienāk bizness, kas izmaina gan cilvēku, gan viņu attiecības. Aktuāls kļūst jautājums, vai jaunajās attiecībās ir vieta ētikai, senajam morāles principam: ”Nedari otram to, ko tu negribētu, ka dara tev!” Vai biznesā vispār ir iespējama tikumība? Diemžēl aicinājumi pēc ētikas biznesā bieži vien atgādina misionāra darbību. Tik nepieņemams daudziem liekas pats vārdu “ētika” un “bizness” savienojums. Saskaršanās ar dzīvi viņos ir nostiprinājusi pārliecību, ka biznesā ētika, godīgums ir neiespējami, vismaz kapitāla sākotnējās uzkrāšanas periodā. Pēc viņu domām, ētika labākajā gadījumā var būt “luksus prece”, ko šad tad var atļauties pēc tam, kad biznesā jau iekarotas stabilas pozīcijas. Ikdienā neizbēgama ir nežēlīga konkurence, kur izdzīvo stiprākais, apsviedīgais, mainīgākais.
Ētika (no gr. ”ethos” – tikums, paraža) ir īpaša cilvēku rīcības un uzvedības pašregulācijas veids. Tā balstās uz cilvēku sirdsapziņu, pienākuma apziņu, godu un atbildību. Tieši tāpēc ētika ir efektīvāka nekā likums. Tā ir efektīvāka arī par reliģiju, kas balstās uz bailēm no dieva soda. Ētisks cilvēks brīvi izvēlas labo, taisnīgo, patieso. Šīs vērtības nosaka arī viņa attieksmi pret citiem cilvēkiem neatkarīgi no viņu ieņemamā stāvokļa sabiedrībā, tautu un pat cilvēci kopumā.
Bizness pašā vispārīgākajā nozīmē ir personiska iniciatīva, brīva uzņēmējdarbība, kurā iesaistīšanos nosaka gan materiālas, gan arī morālas dabas motīvi. Vieni uzsāk biznesu, lai nodrošinātu augstus dzīves standartus sev un savai ģimenei, citiem tas ir veids kā izteikt sevi un maksimāli pilnīgi realizēt savas cilvēciskās potences, uzņēmību, spēju sapratīgi riskēt, profesionālismu utt. Parasti abi šie motīvi apvienojas. Neapšaubāmi, ka galvenais mērķis biznesā ir peļņa, jo bez tās nav iespējama to uzdevumu atrisināšana, kuru dēļ cilvēks iesaistās biznesā.
Kā jau minēju, biznesa ētika ir cieši saisīta ar morāles un ētikas principiem, kas vienā valstī vai uzņēmumā ir pieņemams, citā ne. Biznesā cilvēki stājas noteiktās attiecībās, kas izveidojas starp partneriem un konkurentiem, starp darba devēju un darba ņēmēju, starp dažādu profesiju un amatu cilvēkiem, kas strādā firmā. Pašas attiecības biznesam veidojas ar valsti un tās institūcijām, ar sabiedrību kopumā. Tieši šīs daudzveidīgās sadarbības, konkurences, vienlīdzības un subordinācijas attiecības arī ir ētikas darbības sfēra biznesā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register