Šī kursa darbā ir analizēta Latvijas medikamentu ražotāja A/S Grindex mārketinga vide. Medikamenti atšķīrās no parējām patēriņa precēm ar to, ka tas ir pirmās nepieciešamības prece, no šī produkta kvalitātes ir atkarīga cilvēka veselība, vai pat dzīvība, to pirkšanas lēmumu parasti neplāno un neparedz, patērētājs pats neizvēlās, kādus medikamentus pirkt, to parasti dara ārsti, medikamentu ražošanu stingri kontrolē Valsts zāļu aģentūra, un pieprasījums pēc zālēm vienmēr bija, ir un būs augsts, jo cilvēki slimo. Līdz ar to kursa darba mērķis ir noteikt kā tiek īstenoti mārketinga pasākumi precei, kuru reklāmu stingri kontrolē un bieži aizliedz. Kā ražotāji pārliecina cilvēkus pirkt zāles, produktu, kuru parasti bez īpašas vajadzības (kas ir slimība) nepērk. Mērķis ir arī izpētīt vai visus mārketinga pētīšanas metodes un stratēģijas medikamentiem var veikt. Darba uzdevums ir izpētīt A/S Grindex darbības tirgus, uzņēmuma vietu tajā, Grindex produkta pozīcijas Latvijas un ārzemes tirgos, veikt konkurences analīzi un izstrādāt stratēģijas Grindex darbības efektivitātes palielināšanai. Šiem nolūkiem tika izmantotas uzņēmuma ekonomika analīze, vides mikro un makro analīze, konkurentu salīdzināšana, portfolio modeļi, tabulas un grafiskās metodes.
Par pētījuma avotiem kalpo vispārēja un speciāla literatūra, valsts statistikas dati, uzņēmuma nepublicētie materiāli, interneta resursi. Ierobežota darba apjoma dēļ netiek veikta Grindex darbības analīze atsevišķi Latvijas un Eiropas tirgos, arī netiek detalizēti izpētīti sadales kanāli un aptiekas kā to sastāvdaļa. …