-
AS "Latvijas Balzams"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Ražošanas nozares raksturojums | 4 |
2. | A/S „Latvijas Balzāms” vispārējs raksturojums | 8 |
3. | A/S „Latvijas Balzāms” saimnieciskās darbības apakšsistēmu raksturojums un analīze | 11 |
3.1. | Uzņēmuma ekonomiskā apakšsistēma | 11 |
3.1.1. | A/S „Latvijas Balzāms” peļņas rādītāju aprēķins no 2002. – 2006. gadam | 13 |
3.1.2. | A/S „Latvijas Balzāms” ekonomiskās apakšsistēmas vērtēšanas rādītāju aprēķins no 2002. – 2006. gadam | 13 |
3.2.1. | A/S „Latvijas Balzāms” vadības apakšsistēmas vērtēšanas rādītāju aprēķins no 2002. – 2006. gadam | 19 |
3.3. | Uzņēmuma finansiālā apakšsistēma | 23 |
3.3.1. | A/S „Latvijas Balzāms” finansiālās apakšsistēmas vērtēšanas rādītāju aprēķins no 2002. – 2006. gadam | 24 |
3.4. | Uzņēmuma tehniskā apakšsistēma | 27 |
3.4.1. | A/S „Latvijas Balzāms” tehniskās apakšsistēmas vērtēšanas rādītāju aprēķins no 2002. – 2006. gadam | 29 |
4. | A/S „Latvijas Balzāms” bilances analīze un vērtējums | 31 |
4.1. | Uzņēmuma bilances aktīvs un tā vērtēšana | 31 |
4.2. | Uzņēmuma bilances pasīvs un tā vērtēšana | 32 |
5. | A/S „Latvijas Balzāms” rīcībā esošo resursu izmantošanas efektivitātes analīze un vērtējums | 37 |
6. | A/S „Latvijas Balzāms” peļņas vai zaudējumu aprēķins | 38 |
6.1. | A/S „Latvijas Balzāms” peļņas vai zaudējumu aprēķins no 2002. līdz 2006. gadam | 38 |
Secinājumi | 40 | |
Literatūras saraksts | 42 | |
Pielikums | 43 |
Lai efektīvi izstrādātu un pārdotu produktus, nepieciešama pilnīga kontrole katrā ražošanas procesa līmenī. ∕Henriks Kjaergards. ∕
Latvijā ar alkoholisko dzērienu ražošanu nodarbojas ap 17 uzņēmumiem. Lielākie un zināmākie, kā arī lielākie nodokļu maksātāji ir A/S “Latvijas Balzāms ” un A/S “ Rīgas Vīni “A/S “Latvijas Balzāms “ ražo liķierus un stipros dzērienus, bet A/S “ Rīgas Vīni “ vīnus un to paveidus. Tā kā alkohola patēriņš Latvijā ir diezgan liels, tad savs labums tiek arī valsts budžetā ko valsts papildina ar augsto akcīzes nodokli, taču šis augstais nodoklis arī veicina kontrabandas veidā ievestā alkohola īpatsvara palielināšanos, kas aizvada ļoti lielas naudas summas garām valsts kasei.
Neatkarīgi no tā kādu produktu vai preci uzņēmums ražo, ražošana pēdējos desmit gados ir dramatiski mainījusies un turpina mainīties. Lai nodrošinātu nepieciešamās izejvielas, nepieciešams sazināties, veikt darījumus un pirkumus ar piegādātājiem reālajai laikā. Izmantojot precīza laika ražošanas metodi, ražošanas procesam jābūt iespējami efektīvam, lai preces apjomi atbilstu pieprasījumam, nevis uzkrātos noliktavās vai arī būtu nepietiekamā daudzumā, tādējādi zaudējot klientus. Visi procesi mūsdienās notiek arvien straujāk un mēs strādājam vienā ātrumā ar internetu – rēķini, pirkumi un informācija ir jānodod, jānosūta un jāapkopo pietiekami ātri, lai varētu veikt nekļūdīgas prognozes. Nepieciešama tehnoloģija, kas kontrolē ražošanas procesus, cilvēkus, piegādātājus un informāciju. Vēl vairāk – ir nepieciešama pareizā tehnoloģija. Turklāt jāsadarbojas ar uzņēmumu, kam ir pieredze un zināšanas ražošanā un darbinieki, kas nāk no ražošanas sfēras.
Ražošanas nozarē izlaistais produkcijas apjoms pieaug katru gadu, no 2001. gada vidēji 9-10 %. Pēdējos gados ražošanas nozarē ir vērojams viens no augstākajiem pieaugumiem starp nozarēm. Ražošanas iekārtu un aprīkojuma modernizācija un rekonstrukcija, kā arī ES fondu atbalsts šiem mērķiem uzlabos produktivitāti un ražotāju konkurētspēju.
Ietekmes novērtējuma pamatziņojumā aprēķinātais alkohola ražošanas nozares kopējais apjoms ir apmēram 45 miljardi eiro (23% no pārtikas nozares un 0,4% no ES). Stipro alkoholisko dzērienu ražotāji savā nozarē nodarbina 50 000 strādnieku un 250 000 piegādes nozarēs. Ietekmes novērtējuma pamatziņojumā ir aprēķināts, ka vīna nozarē nodarbināto strādnieku skaits ir 385 000. Komisijas dienestu veiktajā ietekmes novērtējumā par vīna nozares reformu bija aprēķināts, ka IDV (ikgadējā darba vienība) ir 1,5 miljoni. Mājsaimniecības ES gadā tērē 95 miljardi eiro alkoholiskajiem dzērieniem, kas ir 13,9% no kopējiem izdevumiem pārtikai un 1,6% no kopējiem patēriņa izdevumiem.
Sekojošā tabulā ir parādīta tautsaimniecības struktūra pēc pievienotās vērtības laika periodā no 1990.gada līdz 2006. gadam. …
Ievads 1. Ražošanas nozares raksturojums. 2. A/S „Latvijas Balzāms” vispārējs raksturojums. 3. A/S „Latvijas Balzāms” saimnieciskās darbības apakšsistēmu raksturojums un analīze. 3.1. Uzņēmuma ekonomiskā apakšsistēma 3.1.1. A/S „Latvijas Balzāms” peļņas rādītāju aprēķins no 2002. – 2006. gadam. 3.1.2. A/S „Latvijas Balzāms” ekonomiskās apakšsistēmas vērtēšanas rādītāju aprēķins no 2002. – 2006. gadam. 3.2.1. A/S „Latvijas Balzāms” vadības apakšsistēmas vērtēšanas rādītāju aprēķins no 2002. – 2006. gadam. 3.3. Uzņēmuma finansiālā apakšsistēma. 3.3.1. . A/S „Latvijas Balzāms” finansiālās apakšsistēmas vērtēšanas rādītāju aprēķins no 2002. – 2006. gadam. 3.4. Uzņēmuma tehniskā apakšsistēma. 3.4.1. A/S „Latvijas Balzāms” tehniskās apakšsistēmas vērtēšanas rādītāju aprēķins no 2002. – 2006. gadam. 4. A/S „Latvijas Balzāms” bilances analīze un vērtējums. 4.1.Uzņēmuma bilances aktīvs un tā vērtēšana. 4.2. Uzņēmuma bilances pasīvs un tā vērtēšana. 5. A/S „Latvijas Balzāms” rīcībā esošo resursu izmantošanas efektivitātes analīze un vērtējums. 6. A/S „Latvijas Balzāms” peļņas vai zaudējumu aprēķins. 6.1. A/S „Latvijas Balzāms” peļņas vai zaudējumu aprēķins no 2002. līdz 2006. gadam Secinājumi Literatūras saraksts Pielikums
- AS "Latvijas Balzams"
- Latvijas biznesa partneris - Lietuva
- Tirgus izpēte uzņēmumam "Latvijas Balzams"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!AS "Latvijas balzams" mārketinga darbības izpēte
Research Papers for university9
-
AS "Latvijas balzams" reklāma
Research Papers for university20
-
Tirgus izpēte SIA "Latvijas Balzams"
Research Papers for university27
-
AS "Latvijas Balzams" tirgzinības vides izpēte
Research Papers for university24
-
Atskaite par AS "Latvijas balzams"
Research Papers for university7