Asinhrono dzinēju frekvences regulēšanas iespēja būtiski paplašina to pielietojumu visās tautsaimniecības nozarēs. Svarīgs ir regulēšanas diapazons un vienmērīgums, kā arī ekonomiskie rādītāji. Izslēgtajiem asinhronajiem dzinējiem rotācijas frekvences regulēšanā pielieto sekojošos paņēmienus:
1)barošanas spriegumu maiņu;
2)polu pāru skaitu maiņu;
3)pievadītā sprieguma frekvences maiņu.
Regulējot pievadītā sprieguma frekvenci, izdala sekojošus pamat gadījumus;
1)pie nemainīga dzinēja momenta M=const;
2)pie nemainīgas dzinēja jaudas P=const;
3)pie dzinēja momenta proporcionāla sprieguma frekvences kvadrātam ƒ².
Literatūra dotas sprieguma un frekvenču sakarības ar citiem nosacījumiem.
Tādā veidā iegūst dzinēja mehānisko raksturlīkņu vajadzīgo raksturu pārslodzes spēju.
Mainīgu sprieguma frekvenci var iegūt ar elektrisko mašīnu vai pusvadītāju frekvenču pārveidotāju. Labākus tehniski ekonomiskos rādītājus nodrošina pusvadītāju frekvenču pārveidotāji.
Apskatīsim dažus sprieguma frekvenču pārveidošanas paņēmienus. Plaši lietota tiek tiristoru frekvenču pārveidotāja shēma ar izteiktu līdzstrāvas posmu, kas paradītā 1.a zīmējumā.
Tāds pārveidotājs sastāv no vadāma taisngrieža T, līdzstrāvas filtra F un invertora ar impulsu platuma modulāciju INN.
Shematiski katras pārveidotāja daļas darbība paradīta diagrammā 1.b zīmējumā. Uzturot frekvenču pārveidotāja izejā U2/f2 = const, iegūst dzinēja mehāniskās raksturlīknes, kuru lineārā daļa ir paralēla dabiskai raksturlīknei, kuras atbilst divu zonu griešanas frekvences regulēšanai (1.c. zīm.)…