Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:500276
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Audzināšana Atēnās    4
2.  Audzināšana Spartā    8
3.  Sengrieķu domātāju uzskati par audzināšanu    10
3.1.  Demokrits    10
3.2.  Sofisti    10
3.3.  Sokrāts    11
3.4.  Platons    12
3.5.  Aristotelis    12
  Nobeigums    14
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    16
Extract

Nobeigums
Nozīmīgs aspekts Senajā Grieķijā bija tas, ka, lai bērnu audzinātu, viņam vispirms bija jākļūst par cilvēku, t.i., būtībā mazulim jāpiedzimst fiziski veselam , bez anomālijā un jāizvairās no slimībām, kuras visbiežāk izplatījās tieši nehigiēnisko apstākļu dēļ, kādos mazulim bija jādzīvo.
Pedagoģija (paidagogē) – zinātne par audzināšanu – grieķiem nozīmēja “bērna pavadīšanu” vai drīzāk “bērna vešanu”. Vešanu nekur citur kā vien dzīvē, jo bez audzināšanas un izglītības (paideia) grieķu bērnam nekādas dzīves nav – tikai tāda dzīvnieka dzīve vai verga dzīve. Galvenais audzināšanas rādītājs Senajā Grieķijā bija polisas (valsts) un tās sabiedrības intereses.
Autors uzskata, ka galvenā divu pazīstamāko polisu Atēnu un Spartas audzināšanas sistēmu nozīmīgākā atšķirība arī skaidrojama polisu attīstības apstākļiem. Jo, piemēram, kareivīgajā Spartā audzināšanas mērķis bija izaudzināt krietnu karavīru, kurš varētu aizstāvēt valsti un gūt laupījumu karos. Turpretī Atēnas, kur no naturālās saimniecības bija izveidojusies plaša ekonomika un kur uzplauka māksla un attīstījās zinātne, audzināšanas mērķis jau bija iegūtu jaunieti, kurš bija pilnīgi sagatavots dzīvei, lai neapstātos valsts ekonomiskā un kultūras attīstība.
Autors nonāca pie secinājuma, ka liela daļa pedagoģiskās teorijas pamata jautājumi: par audzināšanu un izglītību – privātu vai valsts sponsorētu, par vecāku atbildību bērnu audzināšanā – ko mācīt mājās, ko skolā, par mācību metodēm – piespiest vai pārliecināt, par skolēnu attiecībām ar skolotājiem – personiskām vai formālām, par ētisku vērtību mācīšanas iespējām ir vismaz 2500 gadus veci.
Arī virkne vārdu, ar kuriem apzīmē izglītības iestādes – “skola”, “ģimnāzija”, “licejs”, “akadēmija” u.c. – nāk no sengrieķu valodas.
Pēc darba autora domām sengrieķu audzināšanai un audzināšanai mūsdienu Latvijā ir dažas kopējas pazīmes:
• Audzināšana sastāv no vairākiem etapiem, kas ir atkarīgi no bērna vecuma un var noritēt arī paralēli divi vai vairāki etapi, piemēram, Senajā Grieķijā konkrēti Atēnās mūziskā skola un gimnastikā skola noteiktu laika posmu norisinājās paralēli, savukārt mūsdienu Latvijā tās var būt pamatskola un mūzikas vai mākslas skolas, kā arī citas skolas, ko bērns apmeklē vienlaicīgi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register