-
Audzināšanas process
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
1. | Audzināšana kā personības veidošanas ceļš mācību procesā | |
1.1. | Audzināšana – izglītības uzmanības centrā | |
1.2. | Personības attīstība | |
1.3. | Sabiedrības ietekme uz mācību procesa norisi | |
2. | Pusaudžu audzināšana kā pedagoģiska problēma | |
2.1. | Pusaudžu pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības | |
2.2. | Galvenās vērtību izmaiņas Latvijā | |
2.3. | Kaitīgie ieradumi : narkomānija un noziedzība | |
2.4. | Krīze jaunatnes audzināšanā un tās pārvarēšana | |
3. | Audzināšanas pasākumi Valsts Malnavas lauksaimniecības tehnikumā | |
3.1. | Audzināšanas procesa izpēte un rezultāti | |
3.2. | II kursa izglītojamo pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums | |
3.3. | Dienesta viesnīcas audzināšanas plāns un tā uzdevumi | |
Nobeigums | ||
Literatūra un avoti |
Latvija ir valsts, kas tikai pirms piecpadsmit gadiem ir atguvusi neatkarību. Okupācijas laiks ir atstājis smagas sekas visās sabiedrības dzīves jomās. Vienīgi rūpīgā ikdienas darbā un visas sabiedrības kopīgiem spēkiem iespējama pakāpeniska sabiedrības pilnveide. Īpašu nozīmi iegūst pozitīvas attieksmes veidošana pret visas sabiedrības kopīgajām interesēm un pret neatkarīgo Latvijas valsti kā demokrātisku institūciju, kuras mērķis un uzdevums ir nodrošināt sabiedrības kopīgu, saskaņotu darbību savas nākotnes labā.
Sociologu pētījumi liecina, ka pašreiz Latvijas sabiedrības un arī atsevišķu tās grupu attieksme pret valsti ir atsvešināta. Līdz Latvijas neatkarības atgūšanai mācību saturs skolās bija vērsts uz apkārtējo lietu un parādību pasauli, bet maz orientēts uz cilvēku kā augstāko vērtību. Tas atsvešināja bērnus pašus no sevis. Tika kultivēta kritika un paškritika, pakļaušanās un paļaušanās uz augstāk stāvošiem. Izglītības sistēma ir svarīgais faktors, kas ilglaicīgi ietekmē jaunās paaudzes vērtību sistēmas, uzskatu un attieksmju veidošanos.
Latvijas valstij un sabiedrībai ir vajadzīgs brīvs, radošs, kulturāls, uz tālākizglītību orientēts cilvēks, kurš spēj patstāvīgi risināt teorētiskas un praktiskas dzīves problēmas, profesionāli strādāt savā darbības jomā, spētu objektīvi vērtēt sociāli politiskās norises, kā arī sekmīgi konkurēt darba tirgū un apliecināt sevi. Lai to panāktu valsts nodrošina un realizē izglītības sistēmu. Latvijas izglītības sistēma ir valsts mērķtiecīgi organizēta sabiedrības dzīves un darbības apakšsistēmas, kas nodrošina iedzīvotājiem iespējas iegūt izglītību atbilstoši sabiedrības interesēm un iespējām. Izglītības ieguves iespēju pamatā ir vienotas mūžizglītības pakāpenība un daudzveidība.
Atbildība par jaunās paaudzes audzināšanu ir jāuzņemas arī interešu izglītības sistēmai, jo vecāki lielākoties nav pietiekami izglītoti, lai veidotu bērna personībai nepieciešamās īpašības, kas ļautu viņiem sekmīgi realizēties demokrātiskā sabiedrībā, palīdzētu tiem izkopt un attīstīt individuālās spējas. …
1.Audzināšana-izglītības uzmanības centrā 2.Personības attīstība 3.Sabiedrības ietekme uz mācību procesa norisi 4.Pusaudžu audzināšana kā pedagoģiska problēma 5.Kaitīgie ieradumi 6.Krīze jaunatnes audzināšanā un tās pārvarēšana
- Audzināšanas process
- Audzinātāja personība un tās loma audzināšanas procesā
- Mācību process
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mācību process
Research Papers for university6
-
Audzinātāja personība un tās loma audzināšanas procesā
Research Papers for university6
-
Fiziskās audzināšanas saistība ar estētisko audzināšanu pirmsskolā
Research Papers for university4
Evaluated! -
Audzināšanas un mācību saturs un metodes klosteru un katedrāļu skolās
Research Papers for university8
-
Estētiskās audzināšanas būtība un tās īstenošana izglītības iestādē
Research Papers for university2