Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:765842
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 42 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Audzināšana kā personības veidošanas ceļš mācību procesā   
1.1.  Audzināšana – izglītības uzmanības centrā   
1.2.  Personības attīstība   
1.3.  Sabiedrības ietekme uz mācību procesa norisi   
2.  Pusaudžu audzināšana kā pedagoģiska problēma   
2.1.  Pusaudžu pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības   
2.2.  Galvenās vērtību izmaiņas Latvijā   
2.3.  Kaitīgie ieradumi : narkomānija un noziedzība   
2.4.  Krīze jaunatnes audzināšanā un tās pārvarēšana   
3.  Audzināšanas pasākumi Valsts Malnavas lauksaimniecības tehnikumā   
3.1.  Audzināšanas procesa izpēte un rezultāti   
3.2.  II kursa izglītojamo pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums   
3.3.  Dienesta viesnīcas audzināšanas plāns un tā uzdevumi   
  Nobeigums   
  Literatūra un avoti   
Extract

Latvija ir valsts, kas tikai pirms piecpadsmit gadiem ir atguvusi neatkarību. Okupācijas laiks ir atstājis smagas sekas visās sabiedrības dzīves jomās. Vienīgi rūpīgā ikdienas darbā un visas sabiedrības kopīgiem spēkiem iespējama pakāpeniska sabiedrības pilnveide. Īpašu nozīmi iegūst pozitīvas attieksmes veidošana pret visas sabiedrības kopīgajām interesēm un pret neatkarīgo Latvijas valsti kā demokrātisku institūciju, kuras mērķis un uzdevums ir nodrošināt sabiedrības kopīgu, saskaņotu darbību savas nākotnes labā.
Sociologu pētījumi liecina, ka pašreiz Latvijas sabiedrības un arī atsevišķu tās grupu attieksme pret valsti ir atsvešināta. Līdz Latvijas neatkarības atgūšanai mācību saturs skolās bija vērsts uz apkārtējo lietu un parādību pasauli, bet maz orientēts uz cilvēku kā augstāko vērtību. Tas atsvešināja bērnus pašus no sevis. Tika kultivēta kritika un paškritika, pakļaušanās un paļaušanās uz augstāk stāvošiem. Izglītības sistēma ir svarīgais faktors, kas ilglaicīgi ietekmē jaunās paaudzes vērtību sistēmas, uzskatu un attieksmju veidošanos.
Latvijas valstij un sabiedrībai ir vajadzīgs brīvs, radošs, kulturāls, uz tālākizglītību orientēts cilvēks, kurš spēj patstāvīgi risināt teorētiskas un praktiskas dzīves problēmas, profesionāli strādāt savā darbības jomā, spētu objektīvi vērtēt sociāli politiskās norises, kā arī sekmīgi konkurēt darba tirgū un apliecināt sevi. Lai to panāktu valsts nodrošina un realizē izglītības sistēmu. Latvijas izglītības sistēma ir valsts mērķtiecīgi organizēta sabiedrības dzīves un darbības apakšsistēmas, kas nodrošina iedzīvotājiem iespējas iegūt izglītību atbilstoši sabiedrības interesēm un iespējām. Izglītības ieguves iespēju pamatā ir vienotas mūžizglītības pakāpenība un daudzveidība.
Atbildība par jaunās paaudzes audzināšanu ir jāuzņemas arī interešu izglītības sistēmai, jo vecāki lielākoties nav pietiekami izglītoti, lai veidotu bērna personībai nepieciešamās īpašības, kas ļautu viņiem sekmīgi realizēties demokrātiskā sabiedrībā, palīdzētu tiem izkopt un attīstīt individuālās spējas. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register