-
Automobiļu atgāzu toksiskuma samazināšanas iespējas
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Automobiļu motoru toksisko komponenšu rašanās iemesli | 5 |
1.1. | Oglekļa oksīda CO rašanās iemesli | 6 |
1.2. | Ogļūdeņražu CnHm rašanās iemesli | 6 |
1.3. | Slāpekļa oksīda NOx rašanās iemesli | 6 |
1.4. | Cieto daļiņu – kvēpu rašanās iemesli | 6 |
2. | Automobiļu motoru atgāzu ietekme uz cilvēku un vidi | 7 |
3. | ES prasības par atgāzu toksisko komponentu normām | 9 |
4. | Motora atgāzu toksisko komponentu noteikšana | 11 |
4.1 | Motoru atgāzu komponentu noteikšanas metodes un iekārtas | 11 |
4.1.1 | Otto motoru atgāzu analizatori | 11 |
4.1.2. | Dīzeļmotoru atgāzu analizatori | 12 |
4.1.3. | Motoru toksisko daļu noteikšana ar daudzkomponentu iekārtām | 13 |
4.2. | Motora atgāzu noteikšanas eksperimentālie pētījumi | 14 |
4.2.1. | Eksperimentos izmantotās iekārtas un materiāli | 15 |
4.2.2. | Eksperimentu gaita | 16 |
4.2.3. | Atgāzu analizatora iegūtie rezultāti un to analīze | 17 |
5. | Motora toksisko atgāzu samazināšanas metodes un paņēmieni | 21 |
5.2. | Toksiskuma samazināšana neitralizējot atgāzes | 23 |
5.3. | Atgāzu toksiskuma samazināšana pielietojot alternatīvas degvielas | 24 |
5.3.1. | Biodīzeļdegviela | 25 |
5.3.2. | Bioetanols | 27 |
5.3.3. | Ūdeņradis | 27 |
6. | Jauna automobiļu paaudze ar videi draudzīgiem motoriem | 29 |
6.1. | Hibrīdauto | 29 |
6.1.1. | Hibrīdauto struktūras | 30 |
6.1.2. | Hibrīdauto sastāvdaļas | 30 |
6.1.3. | Hibrīda auto priekšrocības | 31 |
6.2. | Ūdeņraža auto | 33 |
6.3. | Šķidrā slāpekļa automašīnas | 34 |
Secinājumi | 36 | |
Izmantotās literatūra un avotu saraksts | 37 | |
Pielikums | 38 |
Pasaulē ir apmēram 700 miljoni dažādu autotransporta līdzekļu. Katru gadu to daudzums palielinās vēl par 13 – 15 miljoniem. Automobilis ir kļuvis par mūsdienu dzīves neatņemamu sastāvdaļu. Vienlaikus tieši automobilis ir kļuvis par iemeslu krasai daudzu valstu ekoloģiskās situācijas saasināšanās iemeslu.[1. 6.lpp]
Viens no galvenajiem automobiļu radītiem vides piesārņojumiem ir atmosfērā nokļuvušās izplūdes gāzes. Pēc Latvijas statistikas datiem autotransports sastāda apmēram 68% no kopējā piesārņojuma. Mūsu valstī tieši autotransports patērē 75% no kopējās šķidrās degvielas daudzuma.
Katru gadu ar automobiļu atgāzēm atmosfērā nokļūst 170 milj. t. ogļskābās gāzes - CO₂, 50 milj. t. oglekļa oksīda – CO, 9 milj. t. slāpekļa oksīda - NOₓ, tūkstošiem tonnu svina savienojumu, nepilnīgi sadegušas un iztvaikojušas degvielas. Automobilis nobraucot 15000 km atmosfērā izsviež ap 3250 kg CO₂, 100 kg CH4 un 30 kg NOₓ.[1. 6. lpp]
Tāpēc mūsdienās, sevišķi aktuāls jautājums – izzināt virzienus, paņēmienus un metodes kā iespējams samazināt vai pat novērst šo radīto toksisko atgāzu daudzumu atmosfērā. Daudzu valstu zinātnieki, automobiļu ražotāji un praktiķi strādā, lai rastu iespēju samazināt automobiļu kaitīgo izmešu daudzumu.
Darba mērķis: Iepazīties un izpētīt iespējas, kā var samazināt autotransporta radīto atgāzu (izmešu) daudzumu un toksiskumu.
Hipotēze: Pieaugot visa veida automobiļu skaitam jāmeklē metodes un paņēmieni, kā samazināt to toksisko atgāzu daudzumu.…
Pilnībā izstrādāts Zinātniski pētnieciskais darbs ar prezentāciju un runu par tēmu Automobiļu atgāzu toksiskuma samazināšanas iespējas
- Automobiļu atgāzu toksiskuma samazināšanas iespējas
-
Lietotie akumulatori
Research Papers9 Environmental Protection, Vehicles, Economics
- Nozīmīgākie vidi piesārņojošie metāli un to ietekme
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Nozīmīgākie vidi piesārņojošie metāli un to ietekme
Research Papers for university11
-
Lietotie akumulatori
Research Papers for university9
-
Optiskās šķiedras savienošanas veidi un to klasifikācija
Research Papers for university31
Evaluated! -
Mobilo telefonu radītais starojums
Research Papers for university7
-
Biodīzeļu salīdzinājums
Research Papers for university13