Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:322873
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.08.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Autortiesību jēdziens un būtība    4
1.1.  Autortiesību objektivizācija    4
1.2.  Autortiesību objekti    5
1.2.1.  Literārie darbi    6
1.2.2.  Dramaturģijas darbi    6
1.2.3.  Mākslas darbi    7
1.2.4.  Datorprogrammas    7
1.2.5.  Skaņu ieraksti    8
1.2.6.  Citi darbi (pārējie darbi)    8
1.3.  Autortiesību iegūšana un spēkā esamība    8
1.3.1.  Autortiesību subjekti    9
1.3.2.  Personiskās un mantiskās tiesības    9
1.3.3.  Autortiesību iegūšana un ierobežojumi    11
1.3.4.  Autortiesību spēkā esamības ilgums    12
2.  Autortiesību aizsardzība    13
2.1.  Tiesības uz atlīdzību    13
2.2.  Tiesību aizsardzības nozīme un iniciatīva    14
2.3.  Tehniska rakstura tiesību aizsardzības līdzekļi    14
2.4.  Starptautiskās prasības autortiesību aizsardzības jomā    16
2.5.  Atbildība    17
  Nobeigums    18
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    19
Extract

Katrai lietai, kuru var iegādāties mākslas salonā, suvenīru veikalā, gadatirgū, grāmatnīcā, mūzikas ierakstu, gatavo apģērbu vai augsto tehnoloģiju veikalā, ir autors, pat precei supermārketā. Iesaiņojums, reklāma, nosaukums – tam visam ir autors – persona, kuras radošo, intelektuālo un māksliniecisko spēju rezultātā radīts šis konkrētais darbs. Šis darbs ir autortiesību objekts un ar to parasti saprot jaunrades rezultātu. Tāpat arī dažu valstu likumdošanā īpaši ir norādīts, ka autortiesību aizsargājamais darbs ir personīgas jaunrades rezultāts, un no aizsargājamo darbu vidus jāizslēdz tie darbi, kuri radušies nejaušības, dabas procesu vai arī mašīnu darbības rezultātā.
Autortiesību attīstība pamatā ir saistīta ar darbu pavairošanas iespēju rašanos. Jau 8.gs. Ķīnā radās iespiedtehnika, bet iespieddarbi pamatā tika izmantoti birokrātiskām vajadzībām. Eiropā iespiedtehnika attīstījās, sākot ar 15.gs., un tas deva pirmo nozīmīgo impulsu autortiesību attīstībai literatūras jomā un arī pašas literatūras straujam uzplaukumam.
Tēlotājmākslas darbu izcelsme ir daudz senāka salīdzinājumā ar literārajiem sacerējumiem, bet būtisku ietekmi uz autortiesībām nav atstājusi. Senajā Romā gan māksla bija ļoti augstā līmenī, bet attieksme pret darbu autoriem bija neapskaužama, jo jau gatavos darbus varēja pārveidot, pielabot un kādu daļu arī nomainīt, īpaši nerēķinoties ar īstā un patiesā autora tiesībām.
Laika gaitā katru dienu rodas arvien jauni autoru darbi un jaunas autoru darbu izmatošanas iespējas. Izdevniecības, televīzija, radio, kabeļoperatori, teātri, kino, restorāni, kafejnīcas, klubi – tie visi ir autoru darbu lietotāji, bet ne visi maksā autoratlīdzību; līdz brīdim, kad lieta nonāk jau tiesā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register