Uz benčmārkinga metodes pielietošanu nozarēs var palūkoties arī no cita skatupunkta. Benčmārkinga ieviešanas tehnoloģiju uzņēmumi var radīt kā savu produktu. Respektīvi, tiek sniegts pakalpojums, kas palīdz uzņēmumam pielietot benčmārkingu praksē. Viens no šādiem uzņēmumiem ir ValueMetrics (Internal benchmarking, 2020), kurā darbojas profesionāļu komanda ar plašu pieredzi darbību pārvaldībā, piegādes ķēžu pārvaldībā un procesu uzlabošanā. Uzņēmums piedāva veikt iekšējo salīdzinošo novērtēšanu, izmantojot četrpakāpju pieeju. Viņi veic rūpīgu plānošanu, lai efektīvi definētu un paziņotu stratēģiju, kā arī mērītu, apkopotu datus, identificētu labāko praksi un beigās uzlabotu uzņēmējdarbību un sniegumu. Viņu stratēģijā ir 4. gavenie soļi: definē mērķi, ievāc informāciju, identificē uzlabošanas iespējas, rīkojies. Šādi uzņēmumu piedāvājumi var būt piesaistoši un noderīgi organizācijām, kurās trūkst kvalificēta darbaspēka nepieciešamajā jomā.
Secinājumi
1. Salīdzinošā novērtēšanai pastāv vairāki iedalījuma veidi ar dažādām pieejām, un jebkurai organizācijai ir iespējams piemērot vismaz kādu no benčmārkinga pieejām, jo vispārējā salīdzinošā novērtēšana iespējama arī starp nesaistītām nozarēm un procesiem.
2. Salīdzinošās novērtēšanas īstenošana tiek aprakstīta vairākos materiālos detalizēti pa soļiem, taču, ja organizācija pati nevēlās uzņemties benčmārkinga ieviešanu, ir uzņēmumi, kas specializējas šajā jomā un spēj to izdarīt.
3. Metodes galvenie ieguvumi ir iespēja mācīties no citu organizāciju darbībām, izanalizējot iegūtos rezultātus, paņemt un integrēt labākās prakses piemērus, tādejādi pilnveidojot savu organizāciju.
…