Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:907863
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Fiziskais raksturojums    4
2.  Intelektuāla attīstība    8
3.  Emocionālā attīstība    11
4.  Sociāla attīstība    14
5.  Bērna adaptēšanas svešā vidē    16
  Kopsavilkums: Psiholoģiskā gatavība skolai    19
  Izmantotā literatūra    20
Extract

Domājot par tautas attīstību, jāmin viens no to raksturojošiem faktoriem – cik daudz Latvijā ir bērnu, cik liels ir Latvijas nākotnes potenciālais un kvantitatīvais cilvēkresurss. Otrkārt jādomā par kvalitatīvo aspektu, kādos apstākļos, kāda aprūpe un audzināšana tiek nodrošināta bērnu attīstībai.
Dzīves posms no piedzimšanas līdz septiņu gadu vecumam ir viens no nozīmīgākajiem cilvēka personības attīstībā, jo veidojas sava "Es" apzināšanās, vērtīborientācija. Bērna attīstība ir dinamisks process, kurā, no vienas puses, notiek izmaiņas bērna personībā un psihē, bet no otras - kvantitātes pāreja kvalitātē, strauji izmaino­ties bērna un viņa sociālās vides attiecībām.
Ģimene ir vēsturiski mainīgs sociālais institūts. Līdz ar straujajām izmaiņām sabiedrībā mainās ģimenes modelis - tradicionālais jeb nukleārais ģimenes modelis pēc statistikas datiem pārdzīvo krīzes periodu. Augstais šķirto laulību īpatsvars ietekmē bērnu dzīves kvalitāti. Bieži bērnus audzina tikai māte, ir ierobežoti iztikas līdzekļi un bērniem tiek liegtas daudzas izglīto­šanās iespējas, pienācīga veselības aprūpe.
Straujās pārmaiņas sabiedrībā ietekmē ģimeņu iespējās audzināt un izglītot bērnus. Bērnu pilnvērtīgai attīstī­bai pirmsskolas izglītības ietvaros nepieciešama izziņas interešu un radošās aktivitātes veicināšana. Ģimene šajā periodā ir galvenā bērna audzinātāja un izglītotāja. Bērna intelektuālās attīstības procesā liela loma ir saskarsmei ar grāmatām, sarunām, lasīšanai priekšā. Ja laikā līdz mācību uzsākšanai skolā bērns nebūs saņēmis pilnvērtīgu audzināšanu un izglītošanu ģime­nē un pirmsskolas audzināšanas iestādē, viņa kā radošas, pasauli izzināt gribošas personības at­tīstība tiks kavēta.
Bērnība ir ļoti svarīgs posms cilvēka mūžā. Tā ir nevis sagatavošanās nākamajai dzīvei, bet īsta, krāšņa savdabīga dzīve. No tā, kā pagājusi bērnība, kas ietekmējis šajos gados, atkarīgs tas, par kādu cilvēku kļūs mazulis.
Lielākā tiesa pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieki atzīst, ka izzināšanas un attīstības vislielākās iespējas cilvēkam piemīt vecumā līdz 7 gadiem. Tāpēc ļoti aktuāls ir jautājums, kā pareizi organizēt šo ļoti svarīgo dzīves posmu un sagatavot bērnu ne tikai skolai, bet arī visai turpmākajai dzīvei. Tam ir vairāki svarīgi priekšnosacījumi - bērna fiziskā sagatavotība, pilnvērtīga garīgā attīstība un psiholoģiskā sagatavotība, kā arī praktiskā sagatavotība.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register