Intelekta izpētes vēsture ir gara un tās skaidrojumiem pieskārušies vairāku teoriju autori. Pirms vēl tika definēts intelekts, tika izveidoti intelekta testi. Sabiedrība kādu laiku uzskatīja, ka intelekts ir testa rezultāts.
Arī mūsdienās intelekta formulējums vēl ir strīdus objekts. Tas tiek aplūkots no vairākiem ietekmējošiem faktoriem, kā sociālais, vide; personības īpatnības; fizioloģijas un iedzimtības ietekme. Kā arī izdalot intelekta īpašības. Jautājums par to, kas tas ir – intelekts, vēl arvien ir diskutabls. Un kā teicis Spīrmens (Spearman) “Intelektam ir tik daudz nozīmes (teorijas), ka beigu beigās nav nevienas!” (Холодная, 2002)
Domāju, ka arī sabiedrībā pastāv interese par to, kā un no kura brīža sāk attīstīties intelekts. Šādu tematu kursa darbam izvēlējos personisku interešu vadīta. Mani interesē, kad sākas cilvēka intelektuālā attīstība? Attīstība ir ilgstošs, mūža garuma process, un tā izpēte un secinājumi spēj pievērst manu uzmanību.
Ir grūti izpētīt mazu zīdaini, jo viņš nespēj pastāstīt par sevi – savām izjūtām vai domām, pārbaudīt viņa zināšanas. Teoriju pamatā ir novērojumi un eksperimenti, kuri ir objektīvi, bet kuru skaidrojumi, pēc manām domām, ir ar subjektīvisma pieskaņu. Mūsdienās izpētes iespējas ir jau daudz plašākas. Pielietojot dažādas tehniskās iespējas, var atklāt daudz vairāk par cilvēka attīstības procesu un intelektu.
Intelekta attīstība, tāpat kā cilvēka personības attīstība, nebeidzas vienā noteiktā punktā, bet turpinās līdz pat mūža galam.…