-
Bērnu psiholoģiskā audzināšana
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Kas ir psiholoģijas zinātne? | 4 |
2. | Faktori, kas nosaka psihisko attīstību | 5 |
3. | Kas ir domāšana? | 6 |
3.1. | Radošā domāšana | 6 |
4. | Bērnu psiholoģijas problēmām, kas nereti rodas dēļ vecāku neuzmanības un zināšanu/iemaņu trūkuma | 7 |
4.1. | Pieaugušais, kas iedrošina bērnu domāt radoši | 9 |
4.2. | Pieaugušais, kas nomāc bērna radošu domāšanu | 9 |
4.3. | Radošs klimats | 10 |
5. | Domāšana un intelekts | 11 |
5.1. | Kā palīdzēt bērnam saredzēt? | 12 |
5.2. | Kā palīdzēt bērnam izvēlēties? | 12 |
5.3. | Kā palīdzēt bērnam plānot? | 12 |
5.4. | Kā palīdzēt bērnam pašsavaldību? | 13 |
6. | Sajūtas un uztvere | 14 |
6.1. | Attēli | 15 |
6.2. | Stāsti | 15 |
6.3. | Prāta vētra jeb „ideju viesulis” | 16 |
6.4. | Zīmēšana | 16 |
Secinājumi | 17 | |
Anotācija | 18 | |
Izmantotā literatūra | 19 | |
Pielikums | 20 |
1.Kas ir psiholoģijas zinātne?
Tā ir zinātne par dvēseli. Mēs vārdu
Dvēsele, psihe- tā ir personības iekšējā pasaule, kas rodas cilvēka un apkārtējās vides savstarpējā mijiedarbībā, šis vides aktīvas atspoguļošanas procesā. Vārds dvēsele tiek lietots arī citā nozīmē. Piemēram, saka, ka „dvēsele sāp”, „dvēsele priecājas”. „Viņam nav dvēseles” vai „Tas ir dvēseles cilvēks”. Šādos gadījumos ar jēdzienu
2.Faktori, kas nosaka psihisko attīstību.
1. Genotips (hromosomas un gēni)
Genotipa ietekme uz attīstību sākas kopš apaugļošanās un turpinās visu dzīvi. Genotipa ietekme uz psihiskajām īpašībām daļēji ir atkarīga arī no vides.
• Rada ģenētiskos priekšnoteikumus attīstībai,
• Ietver informāciju katras organisma šūnas izveidei.
…
Labākais psiholoģijas skolotājs ir pati dzīve, kuras mācību stundas labi apgūst ikviens pat pirms tam, kad izlasa pirmo grāmatu, kas stāsta par psiholoģiju. Vēl neiepazinuši šo zinātni, mēs jau bērnībā sakām „es gribu”, „es domāju”, „es jūtu”, „es iedomājos”. Mēs spriežam par savas atmiņas plusiem un mīnusiem, par savu gribasspēku, spējām un raksturu, temperamentu un prātu. Daudzi psiholoģijas līkumi tiek apgūti sabiedrībā, cilvēku dzīvajā saskarsmē. Tāpēc zināmā mērā katrs cilvēks ir psihologs. Jo bez psiholoģijas zināšanām un pieredzes nav iespējams dzīvot cilvēku vidū. Ikviens no mums jau kopš bērnības prot pēc ārējām pazīmēm- mīmikas, žestiem, balss, uzvedības īpatnībām, pat pēc elpošanas ritma un sejas krāsas- noteikt cilvēka emocionālo stāvokli. Darba tēma : Bērnu psiholoģiskā audzināšana. Darba mērķis : ir noskaidrot kas patiesībā ir bērnu psiholoģija un kā vēcāki var ietekmēt bērnu psiholoģiju, kādu lomu vecāki „spēlē” bērnu psiholoģijas veidošanā. Hipotēze : Mūsu dzīve ir atkarīga no tā, kā mēs tikām audzināti, kā vēcāki attiecās pret mums un vai vecāki deva mums pietekoši daudz uzmanības. Darbam izmantotās metodes : Sakumā, uzzināt kas ir psiholoģija, no kā tā sastāv visādos informācijas avotos, un pēc tam, uzzināt, vai 15-18 gadu veciem bērniem ir pietiekoši psiholoģiski attīstīta redzes atmiņa ar spēles palīdzību. (piel. nr.1) Darba struktūra : Darbs sastāv no titullapas, satura rādītāja, ievada , satura izklāstu, secinājumiem, izmantotu uzziņas avotu sarakstu, pielikumiem.
- Aktuālie jautājumi bērnu audzināšanā mūsdienu ģimenēs
- Bērnu psiholoģiskā audzināšana
- Vecāku un bērnu attiecības
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Rotaļa - pirmsskolas vecuma bērnu vadošā darbība
Research Papers for secondary school5
-
Runas (pirmsskolas vecumā) un rakstīšanas (sākumskolas vecumā) traucējumi bērniem, ieteikumi to novēršanai
Research Papers for secondary school25
Evaluated! -
Ģimenes un skolas sadarbība pusaudžu audzināšanā
Research Papers for secondary school18
-
Ģimene - lasītprasmes veicinātāja 1.klases skolēniem
Research Papers for secondary school32
-
Dzimšanas secības ietekme uz Mārupes vidusskolas skolēnu mācību darbu
Research Papers for secondary school16