Research Papers
Sciences
Anatomy, Medicine and Hygiene
Bērnu un pusaudžu traumatisms sporta stundu laikā-
Bērnu un pusaudžu traumatisms sporta stundu laikā
Research Papers15 Anatomy, Medicine and Hygiene, Sport, Fitness
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Ievads | 2 |
2. | Literatūras apskats | 3 |
2.1. | Trauma un traumatisms | 3 |
2.2. | Traumu iedalījums | 3 |
2.3. | Traumu klasifikācija | 3 |
2.4. | Traumu rašanās | 4 |
2.5. | Traumu cēloņi | 5 |
2.6. | Traumu veidi | 5 |
2.7. | Traumu gūšanas vietas | 6 |
2.7. | Traumatisms mājās | 7 |
2.8. | Traumatisms brīvā dabā | 7 |
2.9. | Traumatisms uz ceļiem | 7 |
2.10. | Traumatisms atkarībā no dzimuma un vecuma | 8 |
3. | Pētīšanas metodes | 9 |
3.1. | Intervija ar skolotājām | 9 |
3.2. | Intervija ar skolas medmāsu | 9 |
3.3. | Skolēnu anketēšanas rezultāti | 10 |
4. | Ieteikumi traumatisma mazināšanai | 15 |
5. | Secinājumi | 16 |
6. | Anotācija latviešu valodā | 17 |
7. | Anotācija angļu valodā | 18 |
8. | Izmantotais literatūras saraksts | 19 |
9. | Pielikums | 20 |
Mūsdienās, bērnu un jauniešu traumatisms ir viena no būtiskākajām sabiedrības veselības problēmām ne tikai Latvijā, bet arī citās Eiropas Savienības valstīs. Diemžēl pēdējo gadu laikā bērnu un pusaudžu traumatisms ir krasi palielinājies dažādu ārējo cēloņu dēļ.
Visbiežāk minētās traumas, kas tiek apspriestas sabiedrībā ir bērnu un pusaudžu traumas uz ielām un mājās, tomēr vēl viena nozīmīga traumu gūšanas vieta jauniešiem ir sporta nodarbības skolā.
Darba mērķis :
Mazināt bērnu un pusaudžu traumatismu sporta stundās.
Darba uzdevumi:
1)Literatūras analīze par traumatismu.
2)Uzzināt Rīgas Imantas vidusskolas skolēnu visbiežāk gūtās traumas, to cēloņus un noskaidrot skolēnu ieteikumus traumu mazināšanai.
3)Noskaidrot sporta skolotāju un skolas medmāsas viedokli par bērnu un pusaudžu traumatismu sporta stundās.
4)Iepazīstināt auditoriju ar apkopotajiem rezultātiem.
Hipotēze: Bērnu un pusaudžu traumatisms sporta stundu laikā pēdējos gados ir pieaudzis.
Izstrādājot zinātniski pētniecisko darbu tika izmantotas šādas pētīšanas metodes:
1)Literatūras izpēte un apkopošana
2)Skolēnu anketēšana
3)Intervija ar sporta skolotājām un skolas medmāsu.
Trauma ir audu bojājums, kas radies ārējas iedarbības (mehāniskas, ķīmiskas, termiskas u.c.)rezultātā.1
Traumatisms ir traumas radīts slimīgs stāvoklis vai traumatiski bojājumi, kas radušies un atkārtojas populācijā, noteiktā iedzīvotāju grupā zināmā laika periodā.2
Trauma cilvēka organismā rada izmaiņas balsta un kustību aparātā, mīkstajos audos un iekšējos orgānos, kuru dēļ cietušais kļūst darba nespējīgs vai ilgstoši nevar būt aktīvs un iekļauties sabiedrības procesos. Protams, trauma cietušajam var izraisīt pārejošu darba nespēju, kas ārstēšanas rezultātā var beigties ar izveseļošanos, un var arī radīt ilgstošu darba nespēju, kas var arī novest pie invaliditātes vai nāves.…
-
Bērnu un pusaudžu traumatisms sporta stundu laikā
Research Papers15 Anatomy, Medicine and Hygiene, Sport, Fitness
-
Sporta traumas un to profilakse, pielietojot dažādus tehniskos palīglīdzekļus
Research Papers9 Anatomy, Medicine and Hygiene, Sport, Fitness
- Sporta un karatē klubi
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Absolūtā gaismas jutība, telpiskā summēšanās un summēšanās laikā, redzes sistēmas duālā daba
Research Papers for secondary school10
-
Sporta stundu aktualitāte 5–9.klašu skolēniem
Research Papers for secondary school15
-
Balles un sporta dejas
Research Papers for secondary school15
Evaluated! -
Sporta vēsture un tās attīstība Austrijā
Research Papers for secondary school11
-
Bērnu un jauniešu sports Latvijā
Research Papers for secondary school21