Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
0,99
You save:
0,14 (14%)
Discounted price*:
0,85
Purchase
Add to Wish List
ID number:614476
Evaluation:
Published: 19.11.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Extract

Viens no priekšnosacījumiem jebkuras darbības veikšanai, it īpaši mācīšanās procesam, ir uzmanība. Uzmanība ir cilvēka psihiskās darbības virzība, kas koncentrēta uz objektiem, kuri ir personībai nozīmīgi. Uzmanību ietekmē dažādi faktori: psihiskais stāvoklis, domas un emocijas, personīgas problēmas, nogurums, miegainība, kā arī intereses esamība vai tās trūkums. Uzmanība var būt tīša un netīša. Tīšā uzmanība rodas, kad cilvēks mērķtiecīgi tiecas uz kaut ko, tā ir saistīta ar mūsu vajadzībām un interesēm. Netīšā uzmanība mūs pievērš neparedzētiem notikumiem, kaut kam tādam, par ko iepriekš nebijām domājuši. Uzmanībai piemīt vairākas īpašības, kas jāņem vērā, strādājot ar bērniem:
• Apjoms- informācijas daudzums, ko cilvēks spēj ietvert savas uzmanības lokā, un tas dažādiem cilvēkiem var būt atšķirīgs, tas var būt atkarīgs no pieredzes un iepriekšējām zināšanām;
• Uzmanības koncentrācija- tā ir spēja noturēt uzmanību, nepievēršoties kam citam, un to savukārt nosaka dažādi apstākļi (interese, noguruma pakāpe u.c.).
Kritēriji bērna uzmanības attīstīšanai intelektuālajā sagatavotībā skolai:
• Bērns uztver spilgtus, negaidītus kairinātājus, nosacījums nedarbojas kā kritērijs, jo tas eksistē jau kā dabisks priekšnosacījums;
• Bērns ir uzmanīgs sarunu biedrs, prot uzklausīt otra domas, nav izklaidīgs sarunā;
• Bērns ir vērīgs, prot izzināt to, kas viņam interesē;
• Prot pievērst tiešu uzmanību veicamajam mācību darbam.
Raksturīgi, ka bērna uzmanību izraisa tikai pievilcīgie objekti, kurus pavada emocionāls pārdzīvojums. Bērns uz uztveres objektu koncentrēsies tik ilgi, kamēr būs interese. Uzmanību šajā vecumā reti kad izraisa iekšējie nosacījumi, tāpēc var apgalvot, ka uzmanība pimsskolas vecumā pāsrvarā ir netīša. Taču veidojas pāreja no netīšās uzmanības uz tīšo, kas nepieciešama, sākot mācības skolā. 4-5 gadus veci bērni uzmanību spēj koncentrēt apmēram 6-8 sekundes, 6-7 gadus veci- 12-20 sekundes. Uzmanība ir saistīta ar gribas kvalitāti, ar paškontroles prasmēm un iemaņām socializācijas procesā.

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Bērnu uzmanība, atmiņa, sajūtas, domāšana”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/614476

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register