-
Boeing B737NG gāzu un šķidrumu sistēmas
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Degvielas sistēma | 3 |
1.2. | Degvielas padeve | 3 |
1.3. | Degvielas sūkņi | 3 |
1.3.1. | Degvielas sūknēšana | 4 |
1.4. | Degvielas šķērspadeve | 4 |
1.5. | Degvielas plūsmas atslēgšanas vārsti | 4 |
1.6. | APU degvielas padeve | 4 |
1.7. | Degvielas daudzuma indikācija | 5 |
1.8. | Degvielas sistēmas indikatori un slēdži | 5 |
LITERATŪRA | 8 | |
1. | BOEING 737 NEXT GENERATION HIDRAULISKĀ SISTĒMA | 3 |
1.1. | „A” un „B” hidrauliskās sistēmas | 3 |
1.2. | Gaidošā režīma hidrauliskā sistēma | 4 |
1.3. | Hidrauliskās tvertnes | 4 |
1.4. | Hidrauliskie sūkņi | 5 |
1.5. | Hidrauliskā šķidruma filtrācija | 6 |
1.6. | Jaudas maiņas sistēma (JMS) | 6 |
1.7. | Šasijas jaudas maiņas sistēma | 6 |
1.8. | Hidrauliskais panelis | 7 |
1.9. | Hidrauliskie indikatori | 8 |
LITERATŪRA | 9 | |
1. | Gaisa kondicionēšanas sistēma | 3 |
1.2. | Gaisa plūsmas kontrole | 3 |
1.3. | Ram Air System | 4 |
1.4. | Dzesēšanas cikls | 4 |
1.5. | Gaisa sajaukšanas vārsti | 4 |
1.6. | Gaisa izkliede lidmašīnā | 5 |
1.7. | Pilotu kabīne | 5 |
1.8. | Pasažieru kabīne | 6 |
1.9. | Iekārtu dzesēšana | 6 |
1.10. | Spiediena uzturēšana kabīnē | 6 |
LITERATŪRA | 8 | |
1. | PNEIMATISKĀ SISTĒMA | 3 |
1.1. | Dzinēja gaisa sistēmas padeve | 3 |
1.2. | Dzinēja gaisa sistēmas vārsti | 4 |
1.3. | Saspiestā gaisa sistēmas atslēgšanas sensori | 5 |
1.4. | Gaisa kanāla spiediena raidītāji | 5 |
1.5. | Izolācijas vārsts | 5 |
1.6. | Ārējais gaisa padeves savienojums | 5 |
1.7. | APU saspiestā gaisa sistēmas vārsts | 5 |
1.8. | Spārna – Fizelāžas pārkaršana | 6 |
1.9. | Gaisa kondicionēšanas sistēma | 6 |
1.10. | Gaisa plūsmas kontrole | 7 |
1.11. | Ram Air System | 8 |
1.12. | Dzesēšanas cikls | 8 |
LITERATŪRA | 10 | |
1. | Pretapledošanas sistēma | 3 |
1.2. | Probe un sensoru apsilde | 4 |
1.3. | Ledus detektācijas sistēma | 4 |
1.4. | Dzinēju pretapledošanas sistēma | 4 |
1.5. | Dzinēju pretapledošanas sistēmas darbība | 4 |
1.6. | Spārna pretapledošanas sistēma | 5 |
1.7. | Spārna pretapledošanas sistēmas darbība | 5 |
1.8. | Sistēmu slēdžu paneļi | 7 |
1.8.1. | Mērinstrumentu pretapledošanas sistēmas panelis | 7 |
1.8.3. | Spārna pretapledošanas sistēmas panelis | 8 |
LITERATŪRA | 9 | |
1. | Ugunsdrošības sistēma | 3 |
1.1. | Dzinēju pārkaršanas un ugunsgrēka detektācija | 3 |
1.2. | Dzinēja ugunsgrēka dzēšana | 3 |
1.3. | APU ugunsgrēka detektācija | 5 |
1.4. | APU ugunsgrēka dzēšana | 5 |
1.5. | Tualetes ugunsgrēka aizsardzība | 5 |
1.6. | Tualetes dūmu detektācija | 6 |
1.7. | Tualetes ugunsgrēka dzēšanas sistēma | 6 |
1.8. | Kravas nodalījuma ugunsdrošība | 7 |
1.9. | Kravas nodalījuma dūmu detektācija | 7 |
1.10. | Kravas nodalījuma ugunsgrēka dzēšana | 7 |
1.11. | Centrālās šasijas arkas ugunsgrēka detektācija | 8 |
1.12. | Ugunsdrošības sistēmas kontroles paneļi | 8 |
LITERATŪRA | 9 |
1.3.1. Degvielas sūknēšana
Centrālās tvertnes izejas spiedienam sasniedzot kritisko līmeni, kad sūkņi tiek atslēgti, dzinēji spēj sūkt degvielu no attiecīgā dzinēja un spārna degvielas tvertnes pa cauruļvadiem, kas apiet sūkņus. Kad lidmašīna uzņem augstumu, izšķīdušais gaiss atbrīvojas no degvielas, jo samazinās gaisa spiediens, bet uzglabājas degvielas tvertnē. Šis gaiss spēj uzkrāties pēc tam caruļvados un aizturēt degvielas plūsmu. Pie augsta lidojuma, dzinēju vilkme var pasliktināties kā arī dzinējs var pārstāt sadedzināt degvielu.
1.4. Degvielas šķērspadeve
Degvielas šķērspadeves vārsts, kurš darbojas no līdzstrāvas nodrošina degvielas padevi uz dzinēju no lidmašīnas pretējās puses degvielas tvertnes, piemēram, ja notikusi sūkņu ateice. Šādā gadījumā ar atvērtu vārstu, pēc neilga laika iestāsies degvielas nelīdzsvarotība lidmašīnā.
1.5. Degvielas plūsmas atslēgšanas vārsti
Degvielas plūsmas atslēgšanas vārsti ir novietoti pie priekšējās dzinēja daļas, kur to stiprina pie spārna. Šis vārsts barojas no līdzstrāvas avota. Abi šie vārsti aizveras brīdī, kad attiecīgā dzinējā ugunsgrēka brīdinājuma slēdzis tiek pavilkts pilotu kabīnē, vai dzinēja palaišanas svira ir „Atslēgšanas” pozīcijā.
1.6. APU degvielas padeve
Tajā brīdī, kad maiņstrāvas sūkņi strādā, degviela uz APU tiek padota no pirmās degvielas tvertnes. Ja ir notikusi sūkņa atteice, tā tiek padota ar iesūces palīdzību.
1.2. Gaidošā režīma hidrauliskā sistēma
Gaidošā režīma sistēma ir nepieciešama, ja abas galvenās sistēmas zaudēs spiedienu. Gaidošā režīma hidraulisko sistēmu var aktivizēt gan manuāli, gan automātiski. Tā izmanto vienu maiņstrāvas motoru, lai nodrošinātu dažādu ierīču darbību, piemēram:
• Virziena stūre
• Priekšējās virsmas pirkšplākņus un aizplākšņus (izlaistā pozīcijā tikai)
• Dzinēju pretplūsmas radītāji
1.3. Hidrauliskās tvertnes
Sistēmu A, B un gaidošā režīmā hidrauliskās tvertnes ir novietotas galveno šasiju arkās. Tās tiek nodrošinātas ar spiedienu no dzinēju saspiestā gaisa. Gaidīšanas režīma tvertne ir savienota ar B sistēmas tvertni. Pozitīvs spiediens tvertnēs nodrošina šķidruma plūsmu uz hidrauliskajiem sūkņiem. Šīm tvertnēm ir speciāli izveidotas papildu caurules, kuras novada šķidrumu, lai novērstu pilnīgu šķidruma zaudēšanu, ja ir radusies kāda kļūme ar sūkni, vai cauruļvadiem.
…
Studiju programmas "Aviācijas transports" priekšmeta Gāzu un šķidrumu sistēmas referāti par Boeing B737NG degvielas, hidraulikas, kondicionēšanas, pneimatiskās, pretapledošanas un ugunsdrošības sistēmām.
- Boeing B737NG gāzu un šķidrumu sistēmas
- Loģistikas informācijas sistēmas
- Valsts SIA "Autotransporta direkcija" vadīšanas sistēmas analīze un novērtējums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Loģistikas informācijas sistēmas
Research Papers for university7
-
Valsts SIA "Autotransporta direkcija" vadīšanas sistēmas analīze un novērtējums
Research Papers for university30
-
Motivācijas sistēmas novērtēšana SIA "Lattelekom"
Research Papers for university28
-
Transporta informācijas sistēmas
Research Papers for university12
-
Loģistika un transporta sistēmas
Research Papers for university14