Mana referāta tēma ir Brenda veidošana un globālie brendi. Šo tēmu izvēlējos, jo vēlējos aplūkot kā tiek veidoti brendi jeb tirdzniecības markas, kādi ir to principi priekš tiem, lai klientam radītu veiksmīgu brendu. Vēlējos izzināt pasaulē pazīstamākos brendus, daudzus jau arī zināju un līdz ar to gribējās noskaidrot, kurš tad ir pats polārākais. Liela interese bija arī par Latvijas preču zīmēm, kas ir izgājušas pasaulē, apskatīt tās, kādā veidā tās ir iekļuvušas un kāda ir to popularitāte pasaulē.
Darba sākumā aprakstīju kas ir brends, jo to definējums ir viss dažādākais līdz ar to minēju vairākus, kā cilvēki tos dēvē un saprot, ko tie nozīmē.
Pēc tam aplūkoju brendu kā tas tiek veidots, kā tiek teikts, tad brenda veidošanu vienā vārdā sauc par brendingu, kas izsaka, tos principus kādi ir jāņem vērā, lai brends pasaulē būtu populārs priekš patērētāja. Veidojot brendus, tomēr ir jāsastopas ar dažāda veida kļūdām, ko pieļauj brendinga veidotāji, kaut arī viņi ir viskompetentākie cilvēki brenda veidošanā.
Kā arī apskatīju globālos brendus, jeb pasaulē pazīstamākās tirdzniecības markas. Kā viena no pazīstamākajām tomēr ir visiem zināmais brends Coca – Cola, jo domāju, ka jebkura cilvēkam pajautātu, kas ir šis brends, visiem tas būt zināms. Tāpat ar globālie brendiem rodas dažādas asociācijas Coca-Cola tā priekš mums ir Amerika.
Atradu arī dažādus piemērus kā ārzemju aģentūras veido pasaulē pazīstamus un varbūt ne tik pazīstamus brendus. Tādā veidā aprakstot par viņu darbības gaitu.
Viens no varbūt nezināmākiem globāliem tirdzniecības simboliem priekš Latvijas iedzīvotājiem, ir izveidotā smaržas brends, kas tika radīts saistībā ar Eiropā vienotās valūtas ieviešanu – CASH. Tāpat, kas ir atzīst pasaulē no Latvijas brendu zīmes, to mēs paši latvieši lielā mērā nemaz nezinām. Jo Latvijā ir tāds brends, kas ir atzīts pasaulē, un tas ir uzņēmuma “Baltrotors” brends, kas ieņem trešo vietu pasaulē produkcijas apjoma ražošanā. Baltijas valstu patērētāji izvēlas vietējās preču zīmes.…