Šodien, ieejot lielveikalā, nereti nākas apjukt - tik daudz visa kā, ka nezini, kam pieķerties. Izvēles iespējas ir milzīgas, un šī pārpilnība tikai turpina pieaugt. Kā panākt, lai pircējs izvēlas tieši konkrētas kompānijas ražoto produktu? Atbilde ir īsa, bet sarežģīta: brendings – brenda, zīmola, precu zīmes vai markas veidošana Tā kā jēdzienā brends ir ietverta daudz plašāka nozīme nekā bieži lietotajos apzīmējumos preču zīme vai marka, manā darbā lietots šis apzīmējums. Brendu kopumā veido gan preču zīme (marka), gan produkts/pakalpojums, vizuālā identitāte, reklāmas un pārdošanas veicināšanas aktivitātes, brenda (uzņēmuma) publiskā esamība un sevis pasniegšana, kā arī ar to saistītās leģendas. Savukārt Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisija rekomendē angļu vārda brend vietā lietot jaunvārdu zīmols.
Mēs katru dienu redzam vairākus tūkstošus dažādu reklāmu vēstījumus. Taču nosaukt varam tikai tos brendus, kas spēcīgāk iesakņojušies mūsu apziņā, tos, kam mēs ticam. No rīta mūs modina Casio, mēs ieslēdzam Sony, tad dodamies uz vannasistabu, lai iztīritu zobus ar Colgate, uzvelcam Boss, ap roku apliecam Tissot, iesmaržojamies ar Tommy Hilfiger un iesēdamies savā BMW... Brends ieņem savu īpašo, tikai tam un nekam citam atvēlēto, vietu patērētāja samdzenēs.
Tirgus attīstība notiek virzienā no ražošanas ekonomikas pārdzīvojumu uz iespaidu ekonomikas virzienā, un kā ātrākā un spēcīgākā lokomotīve šai kustībai ir tieši brends. Brends virza progresu un attīstību.
Dotājā darbā tiek apskatīti brenda būtība, dažie brenda veidi un procesi, kas notiek ar brendiem “dzīves laikā”. …