Ceļu policija atbild par ceļu satiksmes dalībnieku uzvedības kontroli un satiksmes organizēšanu specifiskos gadījumos, kā arī par ceļu satiksmes negadījumu fiksēšanu un izmeklēšanu. Ceļu policijas darbību reglamentē LR Satversme, starptautiskie līgumi, likums “Par policiju”, Ceļu satiksmes likums, Administratīvā procesa likums, likums par “Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligāto civiltiesisko apdrošināšanu”, virkne Ministru kabineta noteikumu, piemēram “Ceļu satiksmes noteikumi”, Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss, Iekšlietu ministra un Valsts policijas priekšnieka pavēles, norādījumi un citi likumpamatotie tiesību akti. Savukārt tiesiskās attiecības ceļu satiksmē regulē Ceļu satiksmes likums, Ceļu satiksmes noteikumi, likums “Par policiju”, Administratīvo pārkāpumu kodekss, Krimināllikums, Kriminālprocesa kodekss un citi normatīvie akti, kā arī Latvijai saistošie starptautiskie tiesību akti un Eiropas Savienības tiesību akti.
SECINĀJUMI
Izstrādājot referātu, autors secina, ka ceļu policija kā struktūrvienība šobrīd Latvijas Republikā nav, tāpēc pēc autora domām ir jāsakārto Valsts policijas struktūra tā, lai strikti nodalītu kompetences, lai tās nedubultotos un būtu skaidrs, ka Ceļu policija kontrolē satiksmes drošību. Ir jāveic izmaiņas Valsts policijas struktūrā izdalot vienu atsevišķu struktūrvienību Ceļu policija, jo pašreizējā situācija valstī policijas darbiniekiem liedz kā atsevišķai specializētai struktūrai ar normatīvo aktu bāzi pilnvērtīgi un kvalitatīvi uzraudzīt satiksmi Latvijas valstī.
…