Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:123534
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.07.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Extract

Cena ir tirgus pasākumu kompleksa elements. Maiņas vērtība piemīt jebkurai precei - vai tā būtu patēriņa vai rūpniecībai nepieciešams produkts, vai pakalpojumi. Maiņas vērtības lielumu ietekmē preces derīgums no pircēja viedokļa, pirktspēja, mode, piedāvātāja ieguldītais, konkurenti.
Jebkurš pircējs - vai tas būtu indivīds, vai uzņēmums, vienmēr izvēlēsies lētāko preci (ja kvalitāte un citi kritēriji būs vienādi). Tātad uzvarētājs konkurencē starp piedāvātājiem būs tas ražotājs, kura izmaksas būs mazākās, jo tikai tāds varētu atļauties zemāku pārdošanas cenu nekā citi. Bet mazākās ražošanas izmaksas veido tuvākās, labākās un lētākās izejvielas, pārdomātākā tehnoloģija, optimāla jaudu noslodze. Uzņemumam ne tikai jānosaka cenas atsevišķām precēm, bet jāveido cenu sistēma, kura aptver dažadas preces un ņem vērā visus cenu veidošanas faktorus, metodes un principus. Praktiski preču patēriņa vērtības nozīmē, ka tiek vērtētas nevis preču īpašības un īpatnības, bet patēriņefekts no pircēja viedokļa.

Šajā kursā darbā es meģināju aprēķīnāt cenas iespējāmas izmaiņas dažādās situācijās, cenas noteikšanas un cenas politiku.
Cena ir maiņas vērtības izpausme naudā, preces (pakalpojuma) pircēja un tās pārdevēja vienošanās rezultāts


Lēmumu pieņemšana par cenām ir komplicēts process, jo produktam jānosaka optimāla cena katrā no tirgiem, kā arī jāveido uzņēmuma politika, kā un kad mainīt cenas, reizē nosakot, kam tad ir šādas tiesības un pat pienākums. Lēmuma pieņemšana par produkta cenu ir viena no sarežģītākajām problēmām, kuras vajag risināt uzņēmuma vadībai. Uzņēmuma izstrādājamās tirgus stratēģijas būtiska sastāvdaļa ir mērķa noteikšana. Tā kā šīs stratēģijas pamatā savukārt ir ilgtermiņa komerciālās darbības plāns, kurā centrālā vieta pieder cenai, tad, pieņemot operatīvos lēmumus par cenām, uzņēmuma vadībai jāņem vērā stratēģijas pamatprincipi. Tas nozīmē, ka ikviena produkta cenas lomu var skatīt īstermiņa vai ilgtermiņa peļņas ieguves aspektā vai saistībā ar citu mērķi, kādu sev izvirza uzņēmuma vadība.
Lielākajā daļā gadījumu produkta cenu nosaka ārējie faktori, tas ir, faktori, kuri nav pakļauti uzņēmuma kontrolei, proti, pamatfaktori, kas ietekmē cenu ir attiecīgā produkta piedāvājums un tā pieprasījums. Vienlaikus lēmumu par konkrētā produkta cenu būtiski ietekmē:

uzņēmuma spējas individualizēt produktu pircēja acīs, paradīt to atšķirīgu no konkurentu produktiem;
reklāma un citi mārketinga elementi, paņēmieni, ko uzņēmumi izmanto, lai ietekmētu pircēju dot priekšroku konkrētajam produktam;
aizdevuma iespējas un citi pārdošanas nosacījumi (garantija, pēcpārdošanas apkalpošana u.c.), kurus uzņēmums var piedāvāt pircējam;
uzņēmuma spējas minimizēt pārdodamā produkta ražošanas un pārdošanas izmaksas.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register