Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:955040
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.10.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  CENA    3
1.2.  Cenu noteikšana    4
1.2.1.  Cenu noteikšanas metodes    5
1.2.2.  Cenu noteikšanas process    6
2.  CENU STRATĒĢIJA    8
2.1.  Jauno produktu cenu veidošanas stratēģija    8
2.2.  Cenu veidošanas stratēģija produktu sortimentam    11
2.3.  Stratēģija cenu piemērošanai tirgum    12
2.4.  Cenu veidošanas stratēģijas izmaiņas    17
3.  SIA „GRIĢIS UN CO”    20
3.1.  „Līvu alus” realizācijas apjomi    21
3.2.  „Līvu alus” produkcijas cenrādis    22
3.3.  „Līvu alus” cenu veidošanas stratēģijas    23
  SECINĀJUMI    25
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    27
Extract

Cena ir maiņas vērtības izpausme naudā, preces (pakalpojuma) pircēja un tās pārdevēja vienošanās rezultāts.
Tirgus ekonomikā cena ir vispārīgs faktors, kas ietekmē gan preču pieprasījumu, gan piedāvājumu. Tā kā firmas nosaka, kuras preces piedāvāt, pircēji nosaka, kuras pirkt, tad gan piedāvātāji, gan patērētāji ietekmē preču cenas.
Lai noteiktu cenu kādam konkrētam produktam vai produkcijas grupai, uzņēmumam ir jāizvēlas pareizā cenu stratēģija konkrētos tirgus apstākļos. Nākamajā solī tiek pieņemts lēmums par konkrētas cenas noteikšanu, ņemot vērā konkrētās cenu veidošanās nosacījumus. Un visbeidzot tiek pieņemts lēmums par citiem nosacījumiem : par tirdzniecības atlaidēm, piegādes nosacījumiem, samaksas nosacījumiem u.tml. Tādā veidā notiek uzņēmuma cenu politikas izstrādāšanas process.
Darba mērķis: izpētīt cenu veidošanās stratēģijas uzņēmumā.
Darba uzdevumi:
1) Raksturot cenu, tās nozīmi;
2) Izpētīt cenu noteikšanas metodes, procesu;
3) Aprakstīt cenu veidošanas stratēģijas;
4) Raksturot „Līvu alus” darbību un cenu veidošanas stratēģiju.
Cenas nozīme uzņēmējdarbībā ir liela. No vienas puses – jebkurš indivīds, ģimene, uzņēmums un valsts kā pircējs vēlētos pēc iespējas zemākas cenas, bet, no otras puses, kā pārdevējs – pēc iespējas augstākas. Un tikai šo abu tendenču mijiedarbības rezultātā notiek sabiedrības attīstība, jo:
1) cena var rosināt vai bremzēt ražošanu. Cenu celšanās kādai precei, kas norāda par šīs preces palielinātu pieprasījumu salīdzinājumā ar piedāvājumu, pievilina jaunus ražotājus. Savukārt cenu krišanās, kas norāda uz pārpalikumu, daļu ražotāju izstumj no tirgus. Tajā paliek ekonomiski stiprākie, mobilākie, progresīvākie;
2) cena liek „retākiem” resursiem atrast „naudīgāko” īpašnieku, tātad iespējami pārdomātāko lietojumu;
3) cena minimizē ražošanas izmaksas.
Jebkurš pircējs – vai tas būtu indivīds vai uzņēmums, vienmēr izvēlēsies lētāko preci (ja kvalitāte un citi kritēriji būs vienādi). …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register