-
Dabas resursu nodokļa loma vides aizsardzībā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Dabas resursu nodokļa vispārējs raksturojums | 5 |
2. | Nodokļa piemērošana vides piesārņošanas gadījumā | 9 |
2.1. | Atļauju, normatīvo tiesību noformēšana | 9 |
2.2. | Nodokļa piemērošanas procesa analīze | 10 |
2.3. | Nodokļa saņēmēji un saņemšanas kontrole | 13 |
3. | Dabas resursu nodokļa loma valsts un pašvaldību budžetā | 15 |
Secinājumi un priekšlikumi | 17 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 19 | |
1.Pielikums. | Nodokļu likmes par dabas resursu ieguvi | 20 |
2.Pielikums. | Nodokļa likmes par gaisa piesārņošanu | 21 |
3.Pielikums. | Nodokļa likmes par videi kaitīgām precēm | 22 |
4.Pielikums. | Nodokļa likmes par radioaktīvajām vielām | 23 |
Secinājumi un priekšlikumi
Izstrādājot darbu, tiek izdarīti šādi secinājumi:
1. Dabas resursu nodoklis tiešākajā nozīmē veicina vides aizsardzības procesus Latvijā un ierobežo dabas resursu nesaimniecisku izmantošanu.
2. Nodokļa maksātājs ir persona, kura Latvijas Republikas teritorijā iegūst, realizē, izmanto ar nodokli apliekamos dabas resursus.
3. Visi dabas resursi, kuri izmantoti ārpus sava privātīpašuma robežām, tiek aplikti ar nodokli, nepieciešamas īpašas licences, atļaujas šo dabas resursu izmantošanai. Par dabas resursu izmantošanu bez licences, atļaujas, pienākas sods.
4. Atļaujas un licences dabas resursu izmantošanai izsniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (vai tās pilnvarota institūcija).
5. Licenču turētājam ir tiesībass realizēt neapmaksātas vai daļēji apmaksātas licences, kuras tam kļuvušas nevajadzīgas. Tās realizē par cenu, ko nosaka, pusēm vienojoties. Šo brīvo licenču tirdzniecību kontrolē attiecīgā reģiona pašvaldības. Licenču pirkšanas vai pārdošanas fakts jāreģistrē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pilnvarotā institūcijā, desmit dienu laikā.
6. Vielas, kuras piesārņo gaisu, ūdeņus, vidi, klasificē pēc to bīstamības un nozīmības, iedala attiecīgās grupās. Jo augstāka klasifikācijas pakāpe, jo augstāka attiecīgā nodokļa likme.
7. Īpaši bīstamām vielām, kuras piesārņo ūdeņus, ir piemērotas īpaši augstas likmes. To var attiecināt arī uz gaisu piesārņojošām vielām.
8. Nodokļa sankcijas piemēro par gaisa, zemes, mežu vai iekšējo ūdeņu piesārņošanu ar notekūdeņiem, ķīmiskām vielām, tai skaitā bīstamām vai citām kaitīgām vielām, materiāliem vai atkritumiem, piegružošanu vai citādu kaitīgu iedarību uz tiem jebkādā veidā, uzliekot naudas sodu fiziskām un juridiskām personām.
9. Nodokļa sankcijas piemēro arī gadījumos, kad piesārņojošo vielu emisija gaisā, ūdeņos vai ūdens objektos, pārsniedz atļaujā noteiktos emisijas limitus. Naudas sods tiek uzlikts fiziskām un juridiskām personām. Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, uzliek naudas sodu, kurš attiecīgi ir augstāks gan fiziskām, gan juridiskām personām.
…
KURSA DARBS Ar dabas resursu nodokli nesaskaras katrs Latvijas iedzīvotājs, taču tas nemazina faktu, ka tas ir svarīgs. Katram Latvijas iedzīvotājam ir jābūt informētam par to, kā pareizi un likumdošanai atbilstoši jāizmanto dabas resursi, kā jārīkojas ar mājsaimniecībā, uzņēmumā, rūpnīcā radītajiem atkritumiem. Dabas resursu nodokļa īpatsvars valsts Latvijas valsts kopbudžeta ieņēmumu struktūrā ir salīdzinoši niecīgs ar pārējiem nodokļu ieņēmumiem, taču nevar teikt, ka tāpēc šis nodoklis ir mazāk svarīgs.
- Dabas resursu nodokļa ietekme uz dabas aizsardzības pasākumiem Latvijā
- Dabas resursu nodokļa loma vides aizsardzībā
- Ekoloģisko tiesību loma dabas vides aizsardzībā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Dabas resursu nodokļa ietekme uz dabas aizsardzības pasākumiem Latvijā
Research Papers for university6
-
Ekoloģisko tiesību loma dabas vides aizsardzībā
Research Papers for university7
-
Dabas resursu nodokļa ietekme uz dabas aizsardzības procesiem Latvijas Republikā
Research Papers for university7
-
Vides aizsardzība Latvijā
Research Papers for university9
-
Dabas resursu nodoklis
Research Papers for university14