Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:593475
 
Evaluation:
Published: 30.07.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Darba algas loma darbinieka motivēšanā    4
2.  SIA “Ausma” Personāla struktūra un personāla kustības analīze    7
3.  Darba samaksas veidi un formas SIA “Ausma”    10
4.  Darba likumdošanas prasības attiecībā uz algām    13
  Secinājumi    14
  Izmantotā literatūra un avoti    15
Extract

Mūsdienu ekonomiskajos apstākļos darba alga ir ļoti svarīgs līdzeklis darbinieku motivēšanā. Dzīves dārdzības pieaugums un inflācija liek cilvēkiem pieņemt darba piedāvājumu vai nē, tieši darba samaksas dēļ.
Darba algas jautājums ir aktuāls arī tirdzniecībā, īpaši nelielas mazumtirdzniecības uzņēmumos mazpilsētās un ciematos, kur uzņēmējdarbības saglabāšanas nolūkos vadītājs ir spiests ekonomēt uz darbinieku rēķina.
Pētījuma tēma: darba alga tirdzniecības uzņēmumā.
Pētījuma mērķis: izpētīt ar darba algu saistītos jautājumus un problēmas SIA “Ausma”.
Pētījuma uzdevumi:
1)izpētīt darba algas lomu darbinieku motivēšanā;
2)veikt personāla struktūras un personāla kustības analīzi SIA “Ausma”;
3)izpētīt darba samaksas veidus un formas;
4)iepazīties ar likumdošanas prasībām attiecībā uz darba algu.
Pētījuma metodes:
literatūras analīze;
uzņēmuma nepublicēto materiālu analīze.
Motivācija – darbinieka apzināta ieinteresētība veikt noteiktu darbību.
Motīvs – cilvēka uzvedības izskaidrojums un pamatojums [3, 85].
Motivējums – noteiktu motīvu komplekss, kurš veicina cilvēku rīcību noteiktā virzienā.
Motivēšana – darbību stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas vai personīgos mērķus [1, 284].
Motivēšana sākas ar darbinieka vajadzību noteikšanu un ar to apmierināšanas nepieciešamību.
A. Maslova vajadzību hierarhija balstās uz vajadzību deficīta principu. Cilvēki tiek motivēti, lai apmierinātu piecus vajadzību veidus, ko var sadalīt hierarhijā:
1) fizioloģiskās vajadzības (darba un atpūtas režīms, darba iekārtas, komforts, ēdināšana) – pamatprasības pēc pārtikas, apģērbaun pajumtes;…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1174977
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register