Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:149956
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Aptaujas anketa   
2.  Motivāciju ietekmējošie faktori   
  Secinājumi   
  Izmantotās literatūras saraksts   
Extract

Organizācijā ar terminu motivēšana sastopas menedžmenta jomā un motivēšanas skaidrojumi ir ļoti atšķirīgi.
Motīvs tulkojumā no franču valodas nozīmē – apstākļi, kas pamudina uz darbību. Motivēšana ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus. Motivēšana ir dinamisks process, kurš, lietojot psiholoģiskā, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes, līdzekļu, sekmē darbinieku un organizācijas mērķu sasniegšanu.
Viens no vadīšanas uzdevumiem ir pārliecināt organizācijas darbiniekus par aktīvas līdzdarbības nepieciešamību mērķu sasniegšanas procesā. Vienlaicīgi vadītājam jārēķinās ar savu līdzstrādnieku dažādu attieksmi pret darbu.
Motivācija ir cilvēku potenciālo iespēju atraisīšanas process. Darbinieka uzvedību funkciju izpildē ietekmē ne tikai tehniskās zināšanas, bet arī uzvedības prasmes.
Respektīvi, katra atsevišķā darbinieka lietpratību nosaka:
spējas izpildīt nepieciešamās funkcijas;
motivācija.
Tādējādi mēs vēlējāmies izpētīt un rast atbildes par darbinieku motivāciju, kāda tā ir, kā tā mainās laikā un dinamikā.
Sākotnēji tika izstrādātas 150 anketas ar 41 jautājumu, aptaujas beigās tika apkopotas 129 respondentu anketas. Šie jautājumi tikai uzdoti pa četrām daļām: uzņēmuma faktori (dažādi jautājumi par uzņēmumu, kurā respondents strādā par vadību, darbību); darba faktori (jautājumi par izpildāmo darbu, to pienākumiem, kontroli, konfliktiem); sociālie faktori (attiecības ar tiešo priekšnieku, kolēģiem un vadību); personiskie faktori (attieksme pret darbu, idejas par ideālu darbu). Visas atbildes grafiskā veidā var apskatīt pielikumā.
1. jautājums. Uzņēmumu sadalījums pa sektoriem, kuros strādā respondenti.
Lielākā daļa respondentu 79% strādā privātā sektora uzņēmumos, un 21% - valsts sektora uzņēmumos.
2. jautājums. Respondentu sadalījums pa vecumgrupām.
Respondenti tika sadalīti 4 vecumgrupas un sadalījums ir sekojošs: 18-25 gadi – 27% aptaujāto, 26-35 gadi – 60%, 36-50 gadi – 10% un vecāki par 50 gadiem – 3%.
3. jautājums. Ja jums ir kādi priekšlikumi uzņēmuma darba uzlabošanai, vai tos jūs spējat realizēt?
23% respondentu atbildēja, ka izteica idejas, bet tās netika realizētās; 13% - visas idejas tika realizētās dzīvē; 64% atbildējuši, ka dažas idejas apspriestās un tika realizētās dzīvē.
4. jautājums. Vai jūs atbalstāt uzņēmuma, kurā strādājat, īstermiņa un ilgtermiņa mērķus?
79% respondentu atbalsta, 0% neatbalsta, 15% par tiem nav informēti, 6% tie neinteresē.
5.jautājums. Vai uzņēmuma vadība ir izradījusi to, ka viņu uzņēmumā jūs esat vērtība?
13% respondentu atbildēja „Nē” un 87% (lielākā daļa) atbildēja „Jā”.
6.jautājums. Vai jūs izjūtat savu klientu vai paziņu cieņu pret savu uzņēmumu?
6% respondentu reti izjūt savu klientu/paziņu cieņu pret savu uzņēmumu, 78% - samērā bieži, 16% - ļoti bieži.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register