Cilvēcei attīstoties, pieaug informācijas daudzums, kuru nepieciešams izmantot savā profesionālajā darbībā. Līdz ar to pieaug arī skolēniem un studentiem apgūstamās informācijas daudzums, kas neizbēgami noved pie mācībām veltāmā laika palielināšanās un pārslodzes. Doto problēmu var palīdzēt atrisināt, izmantojot dažādas datortehnoloģijas. Viena no izplatītākajām informācijas tehnoloģijām ir vispasaules tīmeklis, jeb internets. Ne mazāk izplatīta ir arī dažādu informācijas nesēju izmantošana, kas satur dažādus mācību kursus, programmas utt. Tomēr datortehnoloģiju izmantošana ietver sevī kā pozitīvos, tā negatīvos aspektus.
Darba mērķis ir
1)analizēt informācijas tehnoloģiju sniegto apmācības veidu priekšrocības un trūkumus,
2)pētīt datortehnoloģiju izmantošanas iespējas ķīmijā.
Darba uzdevums ir
1)pētīt ķīmijas datu pieejamības iespējas internetā,
2)apkopot informāciju par „ķīmijas apmācību” internetā.
Informācijas tehnoloģiju (IT) izmantošana mācību darbā vai tā organizēšanā ir visai nozīmīga problēma. Šobrīd nepieciešams, lai katrs mācībspēks jebkurā disciplīnā varētu sagatavot vai novadīt mācību stundu, izmantojot IT. Tas ir nepieciešams, lai uzskatamāk un labāk izskaidrotu mācāmo vielu. IT izmantošana arī ekonomē laiku, kas mūsdienu dzīves straujajā tempā nav mazsvarīgi. Tomēr, lai mācībspēks vai students spētu pilnvērtīgi izmantot informācijas tehnoloģijas, ir jābūt ievērotiem dažiem priekšnosacījumiem. Pasniedzējiem vai studentiem būtu jāprot (Ямалдинова З.Н., 2004):
1) apstrādāt teksta, skaitļu, grafisko vai skaņas informāciju, izmantojot atbilstošas datortehnoloģijas un programmas;
2) radīt dažādus mācību materiālu u.c. slaidus, izmantojot MS Power Point vai citas prezentācijas programmas, kā arī jāprot tos demonstrēt;
3) izmantot gatavus programmu produktus savā disciplīnā;
4) organizēt mācību darbu ar elektroniskajiem mācību materiāliem mācību stundās;
5) mācēt meklēt nepieciešamo informāciju Internetā, lai sagatavotu dažādus materiālus;
6) sastādīt web – lappuses par interesējošo mācību materiālu;
7) izstrādāt testus, izmantojot gatavas testu veidošanas programmas, vai arī pašiem tās sastādīt un veikt datortestēšanu (Ямалдинова З.Н., 2004).
Studentu sagatavotības līmeni intensīvam darbam ar IT parāda 1.attēlā esošie aptaujas dati.…