-
Datoru tehnoloģijas skolas psihologa darbā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | Kāds psihologs ir vajadzīgs mūsdienīgai skolai | 4 |
1.1. | Skolas psihologa darba pienākumi | 7 |
1.2. | Skolas psihologa darba tiesības | 8 |
1.3. | Skolas psihologa darbības virzieni | 10 |
2 | IT tehnoloģijas nozīme skolas psihologa darbībā | 11 |
3. | Praktiskā daļa | 14 |
3.1. | Datu bāzes termini | 14 |
3.2. | Aptauja | 19 |
Secinājumi | 20 | |
Literatūras saraksts | 22 | |
Priekšlikumi | 25 |
Secinājumi
1. Darba gaitā petījuma hipoteze apstiprinajās, datoru tehnoloģijam ir liela nozīme skolas psihologa darbā.
2. Kvalitātes un iemaņas, kuras rekomendē attīstīt sevī skolniekam, kas ir orientēti uz profesiju, saistīta ar psiholoģiju: loģiskums un domāšanas neatkarība, grupas darbs, saskarsme, precizitāte, atjautība, uzmanīga attieksme pret ļaudīm.
3. Profesionālas pilnveidošanās skolu psihologam ir vajadzīgs modelis, kurā būtu norādīti nepieciešamas zināšanas, prasmes un profesionāli svarīgas kvalitātes. Pašā pietuvinātajā variantā šo modeli var iztēloties dažādi.
4. Psihologam ir jāzina savas personiskas īpašibas, spējas, iespējas, spēcīgas un vājas malas, trūkumu kompensācijas veidi.Viņam ir jāregulē savus emocionālu stovoklu, mobilizēt savus psiholoģiskās funkcijas (atmiņa, uzmanība, domāšana), īstenot meklējumu un analīzet nepieciešamu zinātnisku, sociālu, mācību un profesionālas informāciju un trenēt profesionāli svarīgas kvalitātes.
5. Beidzot, psihologam jābūt un pastāvīgi attīstet profesionāli svarīgas kvalitātes: intelektuālitate (zinātkāre, loģiskums un prāta praktiskums, reflektavitate); socialitāte (empatija, vajadzība kontaktet un sociālā piekrišanā, komunikabilitate); socialitāte (empatija, vajadzība sociālos kontaktos un sociālā piekrišanā, komunikabls). Ļoti svarīgs vajadzība panākumus, "es" speku un paškritiskuma, emocionāla noturība, dzīvesprieka un optimisms.
6. Darbā ar berniem psihologam ir vajadzīgi zināšanas par to vecumu un tipoloģisku īpatnībām, priekšstats par personības attīstības dinamiku ontoģenēzē; audzināšanas, apmācības un attīstības attiecība, priekšstats par personības attīstības dinamiku ontoģenēzē; audzināšanas, apmācības un attīstības attiecība. Tā kā bērna attīstība ir predestinējama ar ģimenes audzināšanas nosacījumiem, psihologam ir svarīgi orientēties ģimenes un ģimenes audzināšanas psiholoģijā. Atklājot bērnu kolektīva iespaidošanu formējošo personību, psihologs obligāti atbalstīsies uz skolas kolektīva un mazo grupu sociologiski-psihologiskas īpatnu zināšanām.
7. Jauzsvērt attiecību lomu ar mācošos psihologa darbā. Psihologa saskarsme ar bērniem pieprasa empatiju , labvēlības, uzmanību un vērīgumu, lielu izturēšanu, pacietību, neatlaidību. Visās šīs profesionāli svarīgās psihologa kvalitātēs ir nemainīgi jāsaskan ar pedagoģisku intuīciju un optimismu.
8. Darbā ar skolēniem psihologam ir vajadzīgas zināšanas par viņu vecuma un tipoloģiskiem īpašībām; priekšstats par augšanas dināmiku ontogenezē; audzināšanas, mācības un attīstības attiecība; skolēnu apmācības un mijiedarbība. Viņam jāsatiekās ar novirzīšanām attīstībā, uzvedībā, spējām un saskarsmē ar skolniekiem, kurus jāprot atzīt un jāzina šo procesu un parādību psiholoģiju.
9. Ar katru dienu skolas psihologam pievienojas prasības, kurām viņam ir jāatbilst. Prasības ir saistītas ar datoru tehnoloģijām. Ir svarīga loma datu bazēm, kurus skolas psihologs var izveidot, lai atvieglotu rezultātu analīzi un apstrādāšanu, psiholoģiskām filmām, kurus arī var lietot gan skolnieku stundās, gan vecāku sapulcēs.…
Kopā ar psihologu skolā atnāk jaunas prasmes, zināšanas un attiecības, zinātņu diagnostika, nopietnas pētniecības un cilvēcīga forma palīdzībā skolniekam. Tas palīdz pedagogiem risināt socializācijas un difirenciācijas problēmas, kas ir saistītas ar mācību audzināšanas skolas procesā.
- Darba konflikti
- Datoru tehnoloģijas skolas psihologa darbā
- Dž.Loka darba "Eseja par cilvēka sapratni" analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītībā
Research Papers for secondary school9
-
Ē.Fromma "Mīlestības māksla" un psihologa profesija
Research Papers for secondary school3
-
Bērnu ar uzvedības traucējumiem mācībasvispārizglītojošās skolās. Problēmas un to iespējamie risinājumi
Research Papers for secondary school16
-
Stress, stress skolas vidē
Research Papers for secondary school18
Evaluated! -
Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā
Research Papers for secondary school20