Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:304566
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Used
Extract

Ievads

Ar decentralizāciju tiek saprasta varas un atbildības nodošana no augstāka pārvaldes līmeņa vai centrālās valdības uz zemāku līmeni vai uz āru. Decentralizācijas idejas ir aktuālas jau ilgi, jo procesa mērķis ir publisko pārvaldi padarīt efektīvāku. Lai veicinātu pilsonisko izglītošanos un līdzdalību, politisko līderu sagatavošanu, lai padarītu attīstību dinamiskāku un ļautu realizēties inovāciju plurālismam, lai problēma tiktu risināta tajā līmenī, kur tā rodas un amatpersonas būtu viegli aizsniedzamas, lai palielinātos personāla atbildība un motivācija un tā visa rezultātā pieaugtu publisko pakalpojumu kvalitāte, daudzu valstu publiskās pārvaldes reformas viens no balstiem ir tieši administratīvi teritoriālā reforma.
Protams, decentralizācija var radīt arī riskus, piemēram, var palielināties atšķirības un pieaugt nevienlīdzība starp teritoriālajām vienībām, var rasties un padziļināties atbildības problēmas, kā arī, pieaugot sniedzamo pakalpojumu apjomam zemākajā pārvaldes līmenī, samazināties to kvalitāte, tāpat var rasties ar efektivitātes garantēšanu un kontroli saistītas problēmas.
Centrālās un Austrumeiropas valstīs pēc demokrātisko režīmu (un dažos gadījumos arī neatkarīgu valstu) nodibināšanas aktuāls kļuva jautājums par publiskās pārvaldes reformēšanu, kas iekļāva sevī arī administratīvi teritoriālās reformas veikšanas nepieciešamību, pat kā priekšnoteikumu sabalansētai ne vien kopējās reformas, bet visas valsts attīstības nodrošināšanai.
Tā kā arī Latvijā vairāk vai mazāk veiksmīgi norit administratīvi teritoriālā reforma, būtiski ir izvērtēt citu Centrālās un Austrumeiropas valstu pieredzi, kas varētu būt noderīga Latvijā, lai process sekmētos ātrāk.
Tādēļ par darba mērķi tiek izvirzīts analizēt četru Centrālās un Austrumeiropas valstu – Igaunijas, Čehijas, Slovākijas un Ungārijas – administratīvi teritoriālo reformu norisi un salīdzināt to ar Latvijas pieredzi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register