Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:160193
 
Evaluation:
Published: 27.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Darba mērķis   
  Ievads   
1.  Tīrīšanas plānu sastādīšana vispārējās tīrības nodrošināšanai   
2.  Ieteikumi tīrīšanas - mazgāšanas plāna izstrādei   
3.  Prasības tīrīšanai un dezinfekcijai   
4.  Iespējamie riska faktori telpas uzkopšanas procesā   
5.  Roku mazgāšana un higiēna   
6.  Higiēnas prasības iekārtām,telpām priekšmetiem   
6.1.  Iekārtu tīrīšanas procedūra   
6.2.  Grīdas, sienu, grieztu un plauktu tīrīšana – mazgāšana   
6.3.  Higiēnas prasības priekšmetiem, traukiem, inventāram   
6.4.  Telpu uzkopšanas inventāra mazgāšana un uzglabāšana   
7.  Rīcība ar tīrīšanas darba rīkiem, inventāru   
8.  Secinājumi   
9.  Izmantotā literatūra   
10.  Pielikumi   
Extract

Ievads
Atklāta tipa ēdināšanas uzņēmumos ir ieviesta paškontroles sistēma. Paškontroles sistēma ir dokumentēts pasākumu komplekss, kas nodrošina higiēnas un pārtikas aprites posmu produktu atbilstību valsts un pārtikas uzņēmuma noteiktajām kvalitātes un nekaitīguma prasībām. Paškontroles sistēma paredz novērst jebkuru darbību vai procesu, kas nelabvēlīgi ietekmē pārtikas nekaitīgumu, un nodrošina attiecīgas pārtikasdrošības procedūras. Paškontroles pamatā ir laba higiēnas un laba ražošanas prakse. Lai skaidrotu un īstenotu likumdošanas aktos noteiktās prasības par HAACP/paškontroles veidošanu pārtikas uzņēmumos, vairākās Eiropas valstīs, tostarp arī Latvijā, tiek izstrādātas labas higiēnas prakses vadlīnijas.
Mūsdienās sabiedriskā ēdināšana ir aktuāla cilvēku sociālajā dzīvē. Liela daļa cilvēku apmeklē sabiedriskās ēdināšanas iestādes lai vienkārši izbaudītu labu maltīti,kuru gatavo talantīgi un prasmīgi pavāri; paēstu pusdienas; labi atpūstos patīkamā atmosfērā ar draugiem un paziņām, ģimeni; vai arī baudīt patīkamus mirkļus vientulībā. Ir cilvēki kas kārto dažādus darījumus pie kafijas tases omulīgās ēdināšanas iestādēs.
Ļoti svarīga ikdienas sastāvdaļa sabiedriskajā ēdināšanā ir higiēnas izpratne, kas apmeklētajiem nav redzama, bet ir vajadzīga un svarīga. Lai ēdināšanas uzņēmums varētu veiksmīgi strādāt ir jāizstrādā tīrīšanas un dezinfekcijas programma, kuru stingri ievērojot un sekojot tās plānam iespējams nodrošināt patērētājam piedāvātās pārtikas nekaitīgumu, atbilstoši
normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
Labas higiēnas un paškontroles vadlīnijas sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem ir izstrādātas, lai palīdzētu uzņēmumu īpašniekiem vai to pilnvarotām personām izpildīt attiecīgo Eiropas Savienības regulu Nr. 852/2004, Eiropas Komisijas vadlīniju un Latvijas Republikas normatīvos aktu noteikumus un norādījumus, kas nosaka prasības drošas un nekaitīgas pārtikas apritei un īpašnieka atbildību par šo prasību ievērošanu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register