Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:297771
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.04.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Not used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Extract

Secinājumi
1. Izglītības kvalitāte ir procesu un rezultātu kopums, kas mērāms procesa līmenī un sasniegumu līmenī. Kvalitāte vairāk ir indivīda personīgā uztvere, saistīta ar pieredzi, zināšanām un uzskatiem, kvalitāte organizācijā nav taustāma un mērāma pēc vienas noteiktas normas.
2. Izglītības iestādei ir jākontrolē, jāvada kvalitāte, lai monitorētu, kur izglītības iestāde atrodas uz attīstības un izcilības skalas, tas nepieciešams, lai notiktu nemitīga attīstība, šis princips ir arī EFQM kvalitātes vadības pamatā.
3. Lai vadītājam būtu vieglāk kontrolēt procesu un paredzēt krīzes situācijas, šo procesu var atvieglot pastāvīga pašvērtēšana, kas ir viens no kvalitātes vadības pamatprincipiem. Ir pieejamas dažādas kvalitātes vadības sistēmas un to pamatprincipi, kā EFQM, CAF, ISO u.c. Vadītājs pēc saviem ieskatiem var izvēlēties kvalitātes pašvērtēšanas sistēmas principus. Kvalitātes vadības sistēma ietver sevī izcilības kontekstu, uz ko tiecas mūsdienu skolas.
4. Izcilības jēdziens izglītībā nozīmē nemitīgu attīstību un monitoringu. Neatkarīgi no skolas lieluma, kultūras, tradīcijām vai atrašanās vietas izglītības iestādes cenšas uzlabot izglītības pakalpojumus, lai nākotnē gūtu panākumus, apmierinātu skolēnu vajadzības un nodrošinātu izcilību visās jomās.
5. ES valstīs izglītības kvalitātes vērtējumam tiek izmantoti aprobēti kritēriji, kur viens no kritērijiem ir kvalitātes vadības sistēmas lietojums izglītības iestādē. (IZM profesionālās izglītības administrācija 2007, 31). Eiropas Savienība cenšas panākt vienotu ES valstu kvalitātes novērtēšanas un uzturēšanas sistēmu, kas veidotu vienotu un kvalitatīvu, pieejamu un iekļaujošu izglītības sistēmu, ES valstīm savā starpā sadarbojoties.
6. Procesu vadība ISO nozīmē kontrolēt tikai tos procesus, kuri attieksies uz rezultāta kvalitāti- produkta kvalitāti. Nevis visaptverot kopējos procesu, bet izdalot attiecīgi svarīgākajos un mazāksvarīgākajos procesos. ISO piemērojams vairāk profesionālajām izglītības iestādēm, kas “izlaiž” produktu- skolēnu, kas ir gatavs apmierināt darba tirgus pieprasījumu, neskatoties uz skolēna vispārējo attīstību, bet pievēršoties tikai profesijas attīstībai.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1377772
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register