Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:338529
 
Evaluation:
Published: 03.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Pasaules attīstības procesi ekonomisko, ekoloģisko, kultūras un tiesisko problēmu kontekstā    3
2.  Dabas resursu ilgtspējīgas izmantošanas faktori    7
3.  Filozofijas un ētikas institūti problēmjautājumu ekoloģijas jomā risināšanai    10
3.1.  Sociālās ekoloģijas pamatprincipi    10
3.2.  Zemes demokrātijas pamatprincipi    13
3.3.  Dziļās ekoloģijas pamatprincipi    14
  Secinājumi    16
  Izmantotās literatūras saraksts    17
Extract

Mēs arvien vairāk izjūtam atkarību no dabas. Kādreiz mēs uzskatījām, ka dabas resursi ir neierobežoti un mēs tos varam izmantot tik, cik ir mūsu spēkos un vienīgais ierobežotais resurss ir cilvēks. Dabas neizsmeļamība ir izrādījusies fikcija. Valstu un uzņēmumu solījumi nemitīgai izaugsmei ir zaudējuši savu pārliecinošo spēku, jo ekonomiskā attīstība nemitīgi ir saistīta ar dabas resursu ekspluatāciju, kas savukārt, vairs nav iespējams dabas resursu ierobežotības dēļ. Tā, piemēram, Latvijas ekonomiskā attīstība ir pamatā balstīta uz kokmateriālu eksportu un naftas produktu re-eksportu.
Mūsdienās notiek vispārējs globalizācijas process. Ekonomiskās, ekoloģiskās, politiskās un kultūras izmaiņas vienā pasaules malā ietekmē cilvēku dzīvi arī otrā. Pašlaik dominējošā ir rietumu kultūra, kura uzspiež savu ekonomiku, politiku un kultūru visā pasaulē. Mūsdienīga cilvēka uzvedība balstās uz rietumu kultūras modeļa, kura galvenais postulāts ir - cilvēks ir ārpus dabas, pāri visam. Tas jau nāk no Bībeles. Bībelē ir teikts: "Un Dievs svētīja un sacīja viņiem: "Augļojieties un vairojieties! Piepildiet zemi un pakļaujiet sev to un valdiet pār zivīm jūrā un putniem gaisā, un visiem dzīvniekiem, kas rāpo pa zemi"" (1.Moz. 6:17-20). Dekarts uzskatīja, ka dzīvniekiem nav dvēseļu, viņi rīkojas it kā tiem būtu prāts, bet viņi ir mašīnas (bez dvēseles nav arī ētikas). Tagad arī cilvēki ir padarīti par mašīnām, kuri rīkojas tikai saskaņā ar noteiktiem uzvedības modeļiem. Cilvēks ir kļuvis izolēts no dabas un arī no citiem cilvēkiem. Rietumu kultūru ir pārņēmusi dominantes mānija: cilvēku dominante pār dabu, vīriešu pār sievietēm, bagāto pār nabagajiem, rietumu pār dienvidiem, u.tml.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register