-
Elektrodzinēji
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
2. | PIELIETOJUMS | 4 |
3. | DZINĒJA KLASIFIKĀCIJA | 5 |
3.1. | Līdzstrāvas elektrodzinējs | 5 |
3.2. | Maiņstrāvas dzinēji | 6 |
4. | GALVENIE MAZGLI UN ELEMENTI | 7 |
5. | SHĒMAS UN DARBĪBAS PRINCIPI | 9 |
5.1. | Maiņstrāvas elektrodzinēja darbības princips | 9 |
5.2. | Līdzstrāvas elektrodzinēja darbības princips | 10 |
6. | GALVENIE PARAMETRI, TO NOZĪME IEKĀRTAS (MEHĀNISMA) IZVĒLĒ UN PIELIETOJUMĀ | 11 |
7. | PRIEKŠROCĪBAS UN TRŪKUMI | 13 |
7.1. | Līdzstrāvas elektrodzinēju priekšrocības un trūkumi | 13 |
7.2. | Maiņstrāvas elektrodzinēju priekšrocības un trūkumi | 13 |
8. | MEZGLA (ELEMENTA) IETEKME UZ TRANSPORTLĪDZEKĻA KONSTRUKCIJU | 14 |
9. | GALVENĀS ELEKTRODZINĒJU EKSPLUATĀCIJAS PRASĪBAS | 15 |
SECINĀJUMI | 16 | |
PIELIKUMS | 18 |
SECINĀJUMI
Skatoties nākotnē ir skaidrs, kad ar laiku transportlīdzekļi, kas aprīkoti ar elektrodzinējiem nomainīs ar iekšdedzes dzinējiem darbinātos transportlīdzekļus. Naftas produktu(benzīna un dīzeļdegvielas) izmantošana jau ir atstājusi iespaidu uz vidi, kurā mēs dzīvojam tāpēc ir svarīgi jau laikus meklēti alternatīvus veidus kā samazināt uz vidi nodarīto kaitējumu.
Lai gan mūsdienās visā pasaulē valdības rada ar elektrodzinējiem aprīkoto transportlīdzekļu īpašniekiem draudzīgākus nodokļus vai pat atbrīvojumus no tiem, atvieglojumus, priekšrocības to īpatsvars ir salīdzinoši neliels, no kopējā transportlīdzekļu skaita pasaulē, lai gan tie videi ir draudzīgāki par benzīna un dīzeļdegvielas iekšdedzes dzinējiem.
Tas izskaidrojams ar vairākiem trūkumiem un vēl salīdzinoši jauno un mazo elektrotransporta infrastruktūru. Ir pieejamas pārāk maz uzlādes stacijas, kur uzlādēt baterijas, uzlādes ir pārāk ilgas un ceļa posms, kuru var veikt ar vienu uzlādi ir pārāk mazs.
Transportlīdzekļi kas aprīkoti ar iekšdedzes dzinēju šobrīd vienkārši ir izdevīgāki, tie spēj nobraukt lielākus attālumus, kā ir iespējams veikt ar elektrodzinēju darbinātam auto, kas spēj veikt aptuveni tikai 200km ar vienu uzlādi. Transportam, kas aprīkoti ar iekšdedzes dzinējiem arī nav jāpavada tik ilgs laiks, uzpildoties, kā bateriju uzlādei elektromotoram(lai uzlādētu pilnas baterijas ir nepieciešamas no 30min pie ātrās uzlādes stacijas līdz pat 12h pie 220V rozetes).
Lai gan pēdējo gadu laikā ir panākts ievērojams progress, bateriju uzglabājamās enerģijas palielināšanā kā arī attālumā ko transportlīdzeklis spēj veikt, ir nepieciešams vēl laiks lai elektrodzinēji kļūtu izdevīgāki un spētu izkonkurēt iekšdedzes dzinējus. Ņemot vērā augošos vides aizsardzības pasākumus var secināt, ka elektrodzinēji turpinās attīstīties tie paliks vēl pieejamāki un nākotnē varētu pilnīgi aizstāt iekšdedzes dzinējus.
…
Referāts ''Dzinēji(spēka iekārtas) –elektrodzinēji'' priekšmetā Darbu mehanizācijas un automatizācijas līdzekļi transportā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kravas saglabāšanas civiltiesiskais nodrošinājums
Research Papers for university8
Evaluated! -
Elektriskie mērījumi - leņķis
Research Papers for university10
-
Līgums starptautiskajā tirdzniecībā un Inkoterms
Research Papers for university9
-
Noliktavu saimniecība
Research Papers for university8
Evaluated! -
Aviokompānijas TAC ražošanas organizatoriskās struktūras apraksts, transporta apkalpošanas procesu vadība (aprēķini)
Research Papers for university8