3. Ja pirmajās klasēs bērni ir ļoti pozitīvi, tad jau 3.klasē parādās arvien vairāk ambīciju, kā arī dusmu uzplaiksnījumi, piemēram, kādā rotaļā vai stafetē. Tuvojoties pubertātes vecumam tie kļūst arvien izteiktāki, tāpēc, manuprāt, tieši 3.un 4.klasē, iespējams arī ātrāk, būtu nepieciešams mācīt, dusmu jeb emociju apvaldīšanu.
Pēc manām domām, to veiksmīgi var izdarīt, sarakstot dažādas dzīves situācijas uz lapiņām, un nolasot to priekšā skolēniem, pēc tam ļaujot katram izteikties, kā kurš rīkotos šajā situācijā, uzsverot to, ka savas emocijas jāprot savaldīt.
8. Secinājumi
• Mūsdienās daudziem joprojām ir uzskats, ka veiksmīgas karjeras un sasniegumu pamatā ir tikai un vienīgi t.s. IQ līmenis, taču, apskatot un analizējot dažādu autoru teorijas secinu, ka IQ līmenis veidojas ar gara un emocionālās inteliģences palīdzību;
• Emocionālo inteliģenci nepieciešams veidot jau no bērna pirmajām dzīves dienām un to pilnveidot visas dzīves garumā. Pirmsskolas vecumā to veic vecāki un to darīt turpina pedagogi skolās;
• 10 – 15 gadi ir izšķirošais vecums emocionālās pieredzes veicināšanai
• Emocionālā audzināšana ir jāpiemēro bērna/skolēna vecumposmam, jo nepareizi izvēlētas metodes nedos gaidīto rezultātu.
…