Faktoringa popularitāte Latvijā un pasaulē
Faktorings strauji kļūst populārāks gan pasaulē, gan Latvijā, papildinot to finansu instrumentu klāstu, kas palīdz uzņēmējam efektīvāk darboties tirgū un attīstīt biznesu.
To laikrakstā „Dienas bizness” apliecināja faktoringa pakalpojumu sniedzēji, kā arī uzņēmēji, norādot, ka faktoringa izmantošanas apjomi ir strauji auguši pēdējos divos gados. Latvijas līzinga devēju asociācijas un Latvijas līzinga asociācijas biedru sniegto faktoringa pakalpojumu kopējais apjoms 2001. gada sākumā bija 46,6 miljoni latu. Savukārt par 2000. gada sākumu par faktoringa portfeļa apjomiem Latvijā datu nav, jo tikai 2001. gada sākumā faktoringa statistikas apkopotāji datos atsevišķi izdalīja līzingu un faktoringu. Kā pastāstīja Hanza līzings direktors Artis Birkmanis, Baltijas valstis statistikas datos ir viens tirgus, tāpēc Latvijas, Lietuvas, Igaunijas valstu robežās sniegtie faktoringa pakalpojumi tiek uzskaitīti kā vietējais faktorings. Latvija pēc faktoringa tirgus daļas atrodas trešajā vietā Austrumeiropā ar 14 % aiz Polijas (49 %) un Čehijas (23 %). Latvijas faktoringa tirgus ietilpība (faktoringa apgrozījums pret IKP) 2000. gadā ir pieaugusi līdz 4 %, Igaunijā tas veido vairāk nekā 6 %, Lietuvā - aptuveni 1 %. Parekss bankas korporatīvo klientu kreditēšanas un līzinga daļas vadītājs Jorens Raitums Db norādīja, ka "salīdzināt faktoringa apjomus dažādās valstīs ir problemātiski, jo atšķiras faktoringa definīcijas.
…