Sava ģeogrāfiskā stāvokļa dēļ Latvijas Republika ir tranzīta valsts. Latvijas Republikai kopēja sauszemes robeža ir ar četrām valstīm, jūras robeža 490 kilometru garumā – ar trijām lielākajām jūras ostām: Rīgu, Ventspili un Liepāju. No šīm ostām tirdzniecības ceļi ved uz visām pasaules valstīm. Attīstoties Latvijas ekonomikai, spilgtāk izdalās galvenās ekonomiskās nozares, starp kurām nozīmīgu vietu ieņem kravu tranzīts, tūrisms un to apkalpojošās sfēras.
VID Rīgas muitas reģionālās iestādes ostu un lidostu daļas MKP 0211 Zvejas ostas un Mangaļu kuģu remonta rūpnīca atrodas tuvu pie Daugavas iztekas jūrā, Daugavas labajā krastā. MKP 0211 kravu un pasažieru plūsma ir liela un tai ir tendence palielināties. Muitas punkts apkalpo trīsdesmit sešaskuģu piestātnes.
MKP 0211 notiek muitas formalitāšu kārtošana pasažieru/kravu prāmjiem līnijā “Rīga-Lībeka”, kas pienāk ostā četras reizes nedēļā, kravām uz kravas kuģiem, kā arī muitas noliktavās „Termināls Vecmilgrāvis”, „Neste”, „Statoil”. Viena no svarīgākajām darbībām ir kravu un pasažieru bagāžas fiziskā kontrole. Lai veiktu rezultatīvāku fizisko kontroli MKP 0211 trūkst tehniskā aprīkojuma un speciāli aprīkotas vietas, kur varētu veikt kravu un pasažieru automašīnu fizisko kontroli.
Kravu un fizisko personu kas šķērso LR robežu autotransportā bagāžas fiziskā kontrole nenotiek slēgtās telpās un ir pilnīgi pakļauta laika apstākļiem. MKP nav aprīkots ar svariem, tādēļ nav iespējams vajadzības gadījumā ātri un operatīvi pārbaudīt kravas, kurām tiek piemērota muitas procedūra. Kinologs ar suni kravu un fizisko personu bagāžas kontrolē piedalās samērā reti. Tas ir viens no iemesliem, kas neļauj pilnvērtīgi pārbaudīt ieceļojošo/izceļojošo personu bagāžu narkotiku jomā. …