Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:413505
 
Evaluation:
Published: 09.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Extract

Šobrīd pasaulē pieaug globālā konkurence un arvien lielāka tirgus dalībnieku saistība un savstarpējā ietekme, galējo atšķirību palielināšanās, nelielo atšķirību izzušana (attīstītās valstis un mazattīstītās), pasaule ir kļuvusi mazāka (jo no jebkuras vietas visu var dabūt). Globalizācijas izpausmes skar gan ekonomiku, gan politiku, gan kultūru. Brīva tirdzniecība, pilnīga konkurence un efektivitāte ir globalizācijas ideāli. Ja agrāk cilvēks bija vērtības mērs, tad šinī pasaules uzskata vērtības mērs ir nauda, jo progresu mēra ar Nacionālā kopprodukta pieaugumu un finansu tirgus stāvokli. Tiekšanās pretim pieaugumam ir iestrādāta šajā mežonīgās konkurences sistēmā. Apstāties nozīmē zaudēt.
Globalizācija pēc būtības nemaz nav jauns jēdziens – tas raksturoja merkantilisma un koloniālo periodu. Jauna ir tikai pakāpe, kādā nacionālās, pat lokālās ekonomikas tiek sasaistītas kopā un miers, ar kādu šis process noris – tas viss pateicoties komunikāciju un informācijas tehnoloģiju jomā. Globalizācija arī nenotika vienā dienā, pati no sevis. Deregulācijas, privatizācijas, tirgus liberalizācijas un valsts lomas samazināšanas politika ekonomikā ir vadījusi šo procesu. Šī politika, ko uzgrūda jaunattīstības valstīm Pasaules Banka un Starptautiskais Valūtas fonds, tagad parādās savā būtībā. Eiropas un citu agrāk neiesaistītu valstu sabiedrības tagad krasi izjūt bezdarbu, algu un sociālo garantiju samazināšanos, nedrošību, pieaugošu noziedzību, nabadzību un sabiedrības sašķeltību.
Norādīšu vairākas globalizācijas definīcijas, jo katrā avotā tā tiek definēta savādāk, bet pamatdoma jau paliek tā pati.
Globalizācija ir ideoloģijas, kas parasti atsaucas uz neoliberālismu, produkts, kas uzskata tirgus kā galvenā sabiedrību un ekonomisko izaugsmi organizējošo principu ieviešanu dzīvē par savu primāro mērķi. Brīvā tirdzniecība, pilnīga konkurence un efektivitāte ir tās ideāli. Ja agrāk cilvēks bija vērtības mērs, tad šinī pasaules uzskatā vērtības mērs ir nauda. Progresu mēra ar Nacionālā kopprodukta pieaugumu un finansu tirgus stāvokli.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1131965
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register