Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:107425
 
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Hiperaktivitātes būtība, tās veidi    5
2.  Hiperaktivitātes cēloņseku sakarības    12
3.  Psiholoģiski un pedagoģiski ieteikumi hiperaktivitātes mazināšanai    15
  Secinājumi    20
  Izmantotā literatūra    22
Extract

Bērnu hiperaktivitātes problēmu sāka pētīt 20. gadsimta sākumā, bet Latvijā tas ir sākts pavisam nesen. Vairāk pētījumu par šo problēmu ir veikti Amerikas Savienotajās valstīs. Veicot hiperaktivitātes kā uzvedības traucējumu izpētes analīzi, tika konstatēts, ka bērnu hiperaktivitāti raksturo noteikta uzvedība, un tās apzīmēšanai ieviesa jēdzienu – pārāk aktīvas uzvedības sindroms. ASV psihologi uzskatīja, ka šo sindromu izraisa smadzeņu bojājumi.
Kā atzīmē Tija Liepiņa Eiropā hiperaktivitātes pētījumus veikuši Anglijas (E. Teilors), Krievijas (M. Bezrukins, M. Čistjakova, S. Jefimova), Vācijas (I. Justa, R. Špalleka) zinātnieki, kuri savos pētījumos sasaucas ar ASV (S. Kempbels, M. Rozenbergs, u.c.) psihologu atziņām.
50. gados veiktie pētījumi ar bērniem liecināja par smadzeņu bojājumu un hiperaktīvas uzvedības pakārtotu saistību. 60. gadu sākumā kustību aktivitāti sāka uzskatīt kā otršķirīgu pazīmi un kā galveno izvirzīja hiperaktīvo bērnu uzmanības ne noturīguma problēmu, savukārt 70. gadu sākumā kustību aktivitāti sāka uzskatīt kā atšķirīgu pazīmi, priekšplānā izvirzījās hiperaktīvo bērnu uzmanības ne noturīguma problēmas, kuras rodas no viņu impulsivitātes un nespējas koncentrēties pirms darbības uzsākšanas.
1980. gadā tika ieviests termins – uzmanības deficīta sindroms (UDS). Uzmanības deficīta sindromam izdalīja divus veidus:
1.Uzmanības deficīta sindroms ar hiperaktivitāti – UDS/ ar H
2.Uzmanības deficīta sindroms bez hiperaktivitātes – UDS/ bez H
Ir bērni, kuru uzvedībā nav vērojamas hiperaktivitātes iezīmes, taču arī viņiem var būt grūtības uzmanības noturībā un spējā koncentrēties. Tas rada grūtības hiperaktivitātes diagnosticēšanā. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1137246
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register