Lidostu apkalpošana ir viena no perspektīvākajām tautsaimniecības nozarēm, kas pēdējos gadus ir uzplaukusi arī Latvijā. 2006.gada sākumā lidostu “Rīga” izmanto 18 aviokompānijas, no kurām vairākas (EasyJet, airBaltic, Ryanair, British Airways) piedāvā zemo izmaksu biļetes. Tas ir veicinājis pamatīgu konkurenci lidsabiedrību starpā, kā arī pasažieru pieaugumu lidostās. Mūsdienās lidot ceļojumā – tas ir tik viegli! Jaunākās tehnoloģijas ļauj internetā rezervēt ne tikai biļeti uz konkrētu reisu, aviokompāniju un laiku, bet arī izvēlēties sēdvietu. Mārketinga daļa rūpējas par klientu pieaugošo vēlmju kvalitatīvu izpildi.
Darbā tiek apskatītas lidostas “Rīga” aviokompānijas, to darbība. Protams, darba autors ieskatījās arī drūmajos datos avioindustrijā. Pielikumā tiek veikts uzskatāms salīdzinājums lidostas “Rīga” darbībā pēdējos gados un apkalpoto pasažieru skaits..
Darba mērķis: Salīdzināt vairāku lidsabiedrību darbību
Darba uzdevumi:
1.Izpētīt zemo izmaksu lidsabiedrības
2.Komentēt profesionāļu izteiktās prog nozes par aviokompāniju nākotni
3.Pētīt dažādu lidsabiedrību finansiālo peļņu
4.Salīdzināt pasažieru skaitu pa aviokompānijām lidostā “Rīga”
5.Apskatīt nelaimes gadījumu rādītājus pagājušajā, 2005.gadā.
Galvenokārt darbā tiek izmantoti interneta resursi, jo tur jaunākā informācija ir pieejama viskvalitatīvāk un plašāk. Darba autors ar jaunākajiem datiem iepazinās arī lidostas “Rīga” mārketinga daļā.
Starptautiskā lidosta "Rīga" ir Latvijas Republikas valsts akciju sabiedrība. Visu akciju īpašnieks ir Latvijas Republika. Valsts kapitāla daļas turētājs akciju sabiedrībā ir Latvijas Republikas Satiksmes Ministrija. 2005. gada jūnijā Minhenē notikušajā Starptautiskās lidostu padomes Eiropas organizācijas (“ACI Europe’) kongresā starptautiskā lidosta Rīga tika atzīta par Eiropas labāko lidostu kategorijā, kas apkalpo no viena līdz pieciem miljoniem pasažieru gadā. Lidosta “Rīga” Eiropas Savienībā iegājusi kā vislabāk sagatavotā lidosta. Tikai augsti novērtēts arī darbinieku profesionālisms visās darbības jomās.…