Kopumā Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums 2006. gadā guva straujāku pieaugumu pēdējo piecu gadu laikā –salīdzinot ar 2004. gadu, tas palielinājās par 21,3%. [CSP dati; DB, 19.sept] Līdz šim mazumtirdzniecība Latvijā ir augusi ļoti strauji. To nosaka jaunu tirdzniecības uzņēmumu ienākšana tirgū un jau esošo mazumtirdzniecības uzņēmumu un mazumtirgotāju apvienību nostiprināšanās. Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējā apgrozījuma palielināšanos nodrošina gan lielāka finanšu līdzekļu pieejamība (tai skaitā ārzemēs nopelnītu), gan inflācija. Lielākie mazumtirdzniecības uzņēmumi pēc Netto apgrozījuma Latvijā ir: Rimi Latvia, SIA; tai skaitā īpaša izaugsme bija vērojama zemo cenu veikalos Supernetto; arī lietuviešu VP Market, kas arī lielākoties strādā zemo cenu segmentā.
3.2. Konkurence
Pieaug arī veikalu tīkla Elvi apgrozījums. Pieaug arī inflācija. Salīdzinot preču grozu veikalā „Elvi” 2006. gada jūnijā un oktobrī, cena augusi par 3,2%. Tiek prognozēts, ka 2007. gadā Elvi apgrozījums varētu sasniegt 100 miljonus latu, bet 2008. gādā –a 120 miljonus latu. „Elvi” mērķis ir dažādu gadu laikā iegūt 15% pārtikas tirgus.[DB,19.sept.]…