Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:832499
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.01.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Inovāciju jēdziens un to cēloņi    3
2.  Organizācijas pārmaiņu virzieni    4
2.1.  Pārmaiņas organizācijas iekšējā vidē    4
2.2.  Pārmaiņas organizācijas ārējā vidē    6
2.3.  Novatoriskās pārmaiņas    10
2.4.  Stratēģiskās pārmaiņas    11
3.  Pārmaiņu un inovāciju vadīšana un īstenošana    12
3.1.  Organizatoriskā funkcija    12
3.2.  Motivācijas funkcija    13
3.2.  Kontroles funkcija    16
  Nobeigums    18
  Izmantotā literatūra    19
Extract

Inovācijas mūsdienās neizbēgams nosacījums uzņēmumu izaugsmei, attīstībai un spējai izdzīvot nemitīgi mainīgajā un nežēlīgi konkurējošajā pasaules tirgū. Uzņēmumiem vienmēr jābūt gataviem un jāspēj pielāgoties šīm nemitīgajām pārmaiņām un jauniem izaicinājumiem pasaulē - tikai tā šodien var gūt panākumus. Biznesa organizācijām gatavība pārmaiņām nozīmē saglabāt rentabilitāti, valsts sektora organizācijām – nodrošināt vislabāko pakalpojumu kvalitāti jeb visaugstāko vērtību1. Svarīgākais gan uzņēmumu vadītājiem, gan citiem darbiniekiem ir saprast, kādēļ uzņēmumiem vienmēr jābūt gataviem uz pārmaiņām.
Organizāciju vadītājiem ir ļoti svarīgi saprast un orientēties organizācijas vides jautājumos, jo no tās apzināšanās un pielāgošanās konrētai situācijai ir atkarīga organizācijas darbības efektivitāte. Arī organizācijas iekšējo elementu un savstarpēju sakarību ignorēšana var radīt konfliktus organizācijā, padarīt tās darbību neefektīvu. Ja tā, piemēram, ir biznesa organizācija, tad tas var novest organizāciju līdz bankrotam.
Lielākā daļa vadītāju spēj sekmīgi izplānot un īstenot materiālas dabas pārmaiņas, taču grūtības parasti rodas tad, kad pārmaiņu ietekmē ir nepieciešams mainīt cilvēku uzvedību. Lai sekmīgi ieviestu pārmaiņas un inovācijas, jārada cilvēku stimulēšanai atbilstoši nosacījumi un jāiesaista viņi šajā procesā; viens no tiem ir efektīva vadība.
Pārmaiņu efektīva vadība ir viens no grūtākajiem organizāciju vadītāju uzdevumiem. Vadītājiem ir jāapzinās pārmaiņu nepieciešamība un jānoskaidro cēloņi, kas rada pārmaiņas un rūpīgi jāizvērtē pārmaiņu ieviešanas plāns. Šāda vadītāja rīcība var ievērojami palielināt uzņēmuma panākumu iespējas.
Šajā referātā tad arī vispirms tiek apskatīts jautājums par inovāciju jēdzienu un inovāciju cēloņiem. Tālāk iet runa par organizācijas pārmaiņu virzieniem, kas ir organziācijas iekšējā un ārējā vide un to elementi, kā arī novatoriskās un stratēģiskās pārmaiņas. Pēdējā nodaļā tiek apskatīti pārmaiņu un inovāciju vadīšana un īstenošana, kas realizējas caur trīs inovāciju vadības funkcijām: organizatorisko, motivācijas un kontroles funkciju.
Jēdzienam inovācijas nav iespējams literatūrā atrast viennozīmīgu skaidrojumu. Pastāv gan ļoti plašas, detalizētas un filozofiskas definīcijas, gan īsas un lakoniskas. Inovācijas (innovation) no angļu valodas tulko kā jaunievedumu, jauninājumu, novatorismu, izgudrojumu. Inovāciju speciālists Maikls Morgans uzsver, ka inovācija ir process, kurā paņem labu ideju, to attīsta, uzlabo un realizē dzīvē.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register