Sabiedrība var tikt integrēta politiskā, sociālā un sociāli psiholoģiskā nozīmē, dažādām grupām laika gaitā atklājot vai veidojot kopīgas vērtības un intereses.
Sociālo attiecību raksturu ietekmē demogrāfiskā situācija, sabiedrības etniskā kompozīcija, iedzīvotāju izglītības un kultūras līmenis, tradīcijas, rituāli un domāšanas stereotipi, kas lielā mērā ietekmē iedzīvotāju mentalitāti. Sociālām attiecībām un iedzīvotāju mentalitātei ir tieša ietekme uz sabiedrības procesiem.
Integrācija skar vairākas sfēras: izglītību, kultūru, labklājību. Divi integrācijas pamatelementi ir sadarbība un līdzdalība: starp dažādām tautībām, valodām, reģioniem, sociālām grupām, kā arī līdzdalība sabiedriskajās organizācijās, vēlēšanās, ekonomiskajos procesos. Izglītība un tās kvalitāte ir būtisks sabiedrības integrāciju veicinošs faktors. Sabiedrības integrācijas pakāpe ietekmē izglītības procesus, vienlaikus īstenojas atgriezeniskā saikne- izglītības procesu ietekmē sabiedrības integrāciju.
Mūsu darba pamatā ir pētīt integrācijas procesus Latvijā, tieši mūsu reģionā- Latgalē. Vēlamies izplatīt integrācijas procesus skolā. Integrācijai ir nepieciešama labvēlīga gaisotne un cilvēkiem jāgrib integrēties. Tieši tādēļ mūsu uzdevums ir veicināt skolēnu sadarbību. Integrācija mēdz būt dažāda. Darba uzdevums ir izpētīt vai mūsu skolā pastāvošā integrācija ir vadīta vai apzināta, vai tiešām mēs vienmēr ievērojam to, ar ko saskaramies ikdienā un kas notiek mums apkārt. Vēlamies uzzināt vai mūsu apkārtējā vidē jauniešiem pastāv priekšstats, kas ir integrācija un kādā veidā to izpētīt.…