Katrā uzņēmumā, organizācijā pastāv sava īpašā kultūra. Reizēm organizāciju kultūru dēvē par organizācijas personību. Galvenie faktori, kas nosaka organizācijas kultūras veidošanos un pastāvēšanu ir sociālā vide, ekonomiskā situācija un konkrētas personības organizācijā.
Mūsdienās uzņēmumi ir spiesti meklēt aizvien jaunas konkurences priekšrocības. Tiek radītas unikālas klientu bāzes, unikāli klienta vajadzību risinājumi, tiek ieviestas kvalitātes vadības sistēmas, jaunas tehnoloģijas utt. Taču liela daļa no minētajām konkurences priekšrocībām atrodas tā saucamo vārdos izteikto zināšanu sfērā, t. i., tās ir iespējams aprakstīt uz papīra, izteikt vārdos, viegli nodot citiem cilvēkiem. Tāpēc šo priekšrocību mūžs parasti nav ilgs, un, lai nezaudētu konkurences cīņā, nepārtraukti kaut ko ir jāuzlabo un jāmaina. Organizācijas kultūrai liela uzmanība netiek pievērsta, bet tā ir daudz noturīgāka laikā un pati par sevi ir konkurences priekšrocība. …