Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Īpašības vārdu un apstākļa vārdu lietojums drukātajās rek...-
Īpašības vārdu un apstākļa vārdu lietojums drukātajās reklāmās igauņu valodā
Research Papers26 Marketing, Advertising, Linguistics, Interpreting
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | REKLĀMA | 7 |
1.1. | Reklāmas būtība | 7 |
1.2. | Reklāmas uzbūve | 8 |
1.2.1. | Virsraksts | 9 |
1.2.2. | Apakšvirsraksts | 9 |
1.2.3. | Pamatteksts (body copy) | 10 |
1.2.4. | Devīze | 10 |
1.2.5. | Attēls, logotips | 11 |
1.3. | Reklāmā izmantotās valodas īpatnības | 11 |
1.3.1. | Leksiski – gramatiskie līdzekļi | 11 |
1.3.2. | Retoriskie līdzekļi | 12 |
1.3.2.1. | Shēmas | 12 |
1.3.2.2. | Tropi | 13 |
1.3.3. | Reklāmas valodas sintaktiskās iezīmes | 13 |
1.3.3.1. | Virsrakstu sintaktiskās īpatnības | 14 |
1.3.3.2. | Teksta sintaktiskā uzbūve | 14 |
1.3.4. | Uzrunas īpatnības | 14 |
2. | ĪPAŠĪBAS UN APSTĀKĻA VĀRDI | 15 |
2.1. | Īss pārskats par īpašības vārdu | 15 |
2.2. | Īss pārskats par apstākļa vārdu | 15 |
3. | ĪPAŠĪBAS UN ĀPSTĀKĻA VĀRDU ANALĪZE IGAUŅU LAIKRAKSTOS | 16 |
3.1. | Preču reklāmas | 16 |
3.2. | Pakalpojumu reklāmas | 19 |
SECINĀJUMI | 21 | |
NOBEIGUMS | 22 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 23 | |
PIELIKUMS | 25 |
Reklāma mūsdienās ir kļuvusi par neatņemamu cilvēku dzīves sastāvdaļu. Cilvēks ikdienā sastopas ar vairākiem tūkstošiem reklāmu. Sabiedrība ir tik ļoti labi iepazīstināta ar reklāmu, ka varētu būt ļoti dīvaini jautāt, kas ir reklāma. „Lai arī reklāma ir visapkārt mums visu laiku – varbūt tieši tāpēc – mēs nemēdzam bieži aizdomāties par tās īsto dabu – diskursiem, valodas sistēmām, pateicoties kuriem katru dienu milzīgam skaitam cilvēku notiek nepārtraukta „komunikācija” ar šo neskaitāmo tekstu veidotājiem.1”
Parasti ar vārdu „reklāma” saprot materiālu, kura pamatmērķis ir rosināt cilvēku patērēt šo noteikto produktu vai pakalpojumu, kā arī popularizēt kādu indivīdu vai ideju. Katrs cilvēks reklāmas definīciju skaidro savādāk, tādēļ vienotas reklāmas definīcija nemaz nepastāv. „Vispārīgi runājot, reklāma ir identificētu sponsoru apmaksāta preču, pakalpojumu, kompāniju vai ideju virzīšana tirgū.2”Aplūkojot lielāko daļu piedāvāto reklāmas definīciju , tiek izdalīti vairāki pamatprincipi un speciālisti piedāvā šādu reklāmas iespējamo definīciju - „Reklāma ir caur dažādiem medijiem, identificētu sponsoru veikta strukturēta, bezpersoniska informācijas komunikācija, parasti apmaksāta un ar pārliecināšanas dabu, par produktiem (precēm un pakalpojumiem) vai idejām.3” Bezpersoniska, jo „reklāma iesaista masu medijus, kas spēj pārraidīt ziņu lielam cilvēku pūlim vienlaicīgi4”.
Savukārt Latvijas izdotajā Reklāmas likumā ir izvirzīta šāda reklāmas definīcija – „Reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.5”
Angļu valodas „vārda „advertising”(reklāma) sakne ir Latīņu darbības vārds ‘advertire’ – ‘to turn towards’ (pievērsties).6” Šis vārds ir ļoti atbilstošs reklāmas jēdzienam, jo kā mums ir zināms, reklāmas galvenais mērķis ir piesaistīt cilvēku uzmanību – likt pievērsties kādam noteiktam produktam vai pakalpojumam.
Reklāmai ir raksturīga produkta pozitīvo īpašību pārspīlēšana vai izcelšana un, protams, negatīvo īpašību noklusēšana. …
Semestra darba tēma ir „Īpašvārdu un apstākļa vārdu lietojums drukātajās reklāmās Igauņu valodā”. Darbā tiek aplūkotas Igauņu laikrakstu „Postimees”, „Linnaleht” un „Postimehe ajakiri Arter” drukātās reklāmas. Pētījumā tiek izmantoti gan 2006, gan 2007, gan 2009. gada laikraksti. Darbā tiek pētīts īpašības un apstākļu vārdu lietojums drukātajās reklāmās. Darba teorētiskajā daļā tiek aplūkota reklāmas būtība, uzbūve un reklāmā izmantotās valodas īpatnības. Pētnieciskajā dāļā, tiek pētīts īpašvārdu un apstākļa vārdu lietojums 15 konkrētos laikrakstos. Darbā ir izskatītas un analizētas 72 preču un pakalpojumu reklāmas. Darbs sastāv no 5 nodaļām, ir ieturēta kopējā darba struktūra – ievads, nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, nobeigums un izmantotā literatūra.
-
Īpašības vārdu un apstākļa vārdu lietojums drukātajās reklāmās igauņu valodā
Research Papers26 Marketing, Advertising, Linguistics, Interpreting
- Kosmētisko pakalpojumu mārketings
- Paradoksi valodā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Paradoksi valodā
Research Papers for university2
-
Kosmētisko pakalpojumu mārketings
Research Papers for university17
-
Kas ir morfoloģija, leksikoloģija un Batua?
Research Papers for university9
-
Banku mārketinga īpašības
Research Papers for university16
-
Preces jēdziens, īpašības un cenu veidošana
Research Papers for university24
Evaluated!