Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:174083
 
Evaluation:
Published: 03.10.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Mūsdienās pasaulē ir vairāk kā 1.2 miljardi ticīgo musulmaņu (1/5 iedzīvotāju), un, saskaņā ar prognozēm, ap 2030. gadu katrs 4. pasaules iedzīvotājs būs musulmanis. Islams vienmēr ticis reklamēts kā Eiropai naidīga un sveša ideoloģija, tomēr, neskatoties ne uz ko, islams pasaulē iegūst aizvien lielāku popularitāti. Vai tas ir bīstami? Šajā referātā diemžēl nebūs iespējams apskatīt VISAS islama valstu politikas nianses, referāta apjoms to neatļauj. Tomēr daži būtiskākie islama ideoloģijas aspekti tiks skarti, jo islama tiesības ietver sevī ne tikai civilo vai krimināltiesību normas, tās ietver sevī arī valsts, indivīda un sabiedrības attiecības.

Kādēļ pasaulē pastāv tik daudz radikālu islamistu grupējumu, kādēļ to rodas vēl vairāk un ar ko viņi ir tik bīstami? Pamēģināsim šo jautājumu apskatīt, vadoties no islama pasaules tiesiskajām īpatnībām.


Islama tiesību rašanās

Islama jeb šariata tiesības radās ap 622. gadu, un nostiprinājās, attīstoties Arābu Kalifātam VII – X gadsimtos. Pēc kalifāta valsts sabrukuma X gs. minētā tiesību sistēma ne tikai nezaudēja savu nozīmi, bet, islamam strauji izplatoties un kļūstot par vienu no pasaules reliģijām, pat ieguva “otro elpu” (līdzīgi kā romiešu civiltiesības viduslaiku Eiropā) un nostiprinājās kā viena no pasaules izplatītākajām tiesību sistēmām, kuru pārņēma liela daļa Āzijas un Ziemeļāfrikas valstu.

Islams pārņēma sevī daudzu senāku tiesību sistēmu elementus, tajā skaitā pirmsmusulmaniskās Arābijas, kā arī Mezopotāmijas un daudzu arābu pakļauto tautu tiesību sistēmu elementus. Arābu Kalifāta laikā tika piemērotas arī Persijas un daļēji arī romiešu tiesību normas, kuras, lai arī ārēji nemanāmi, tomēr atstāja iespaidu uz šariata veidošanās procesu. Protams, šariata tiesību “pamatakmeņus” veidoja ne jau šīs tiesību sistēmas, bet gan pravieša Muhameda un pirmo t.s. “taisnīgo” kalifu aktivitātes, kuru laikā, interpretējot Muhameda izteikumus, mācības un darbību, tika sastādīti musulmaņu svētie raksti – Korāns un Sunna.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1186848
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register