Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:320751
 
Evaluation:
Published: 19.10.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Extract

Atbilstoši izglītības mērķim sociālo zinību uzdevums ir dot iespēju skolēniem veidoties par patstāvīgām personībām. Tas nav iespējams, neapgūstot pašvērtēšanas prasmes. Tādēļ katra skolēna darba vērtēšanā ir nepieciešams iesaistīt pašu skolēnu. Jo labāk skolēni izprot un pagūst kritērijus, pēc kuriem vērtē viņu sasniegumus, jo pamatotāks viņiem liksies vērtējums un vērtīgāka pati izglītība. Aicinājums pašam izvērtēt savu darbu ir cieņas izrādīšana kā pret atbildīgu cilvēku, līdz ar to ceļ skolēnu pašapziņu .
Kopumā summatīvā, formatīvā vērtēšana un skolēna pašvērtējums neizslēdz viens otru. Abas vērtēšanas sistēmas var izmantot vienus un tos pašus pārbaudes uzdevumus. Atšķirīgs ir vērtēšanas uzdevums, jo formatīvā vērtēšana ir taktisks paņēmiens mācību procesa diagnosticēšanai, bet summatīvā vērtēšana orientēta uz rezultātu fiksēšanu. Visu vērtēšanas formu mērķtiecīga izmantošana dod vislabākos mācību rezultātus, jo vispusīgi ataino skolēna izaugsmi, skolotāja un skolēna pedagoģisko saskarsmi un mācību priekšmeta apguves rezultātus.

NOBEIGUMS
Formatīvajā vērtēšanā ir lietderīgi izmantot īsus rakstiskus pārbaudījumus. Pārbaudes darbos jāiekļauj dažādi uzdevumu veidi ar dažādu grūtības pakāpi, kas veicina darbu objektivitāti, skolēnu motivāciju un ieinteresētību.
Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšana ir atkarīga no vēsturiskās un sociālās sabiedrības pieredzes, valdošajām pedagoģiskajām paradigmām, tradīcijām un sabiedrības spējas ietekmēt pedagoģiskos procesus. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanā palielinās gan bezatzīmju vērtēšanas atbalstītāju skaits, gan skolēnu vecums, no kura tiek realizēta pāreja uz ballu sistēmu. Pedagoģiskajā praksē pastiprinās formatīvās vērtēšanas nozīme un izmantošana. Formatīvās vērtēšanas formu izstrādē var izmantot summatīvās vērtēšanas metodes. Pārbaudes darbiem ir nepieciešama to eksperimentāla pārbaude un pilnveide visā to izmantošanas periodā. Pārbaudes darbu izveide ir atkarīga no pedagoga kompetences un motivācijas. Skolēnu pašvērtējuma metožu izstrāde un ieviešana ir grūtākais vērtēšanas posms.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register