Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:816179
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Izglītības kvalitātes jēdziens    5
2.  Izglītības kvalitātes problēmas    7
2.1.  Izglītības pieejamība    7
2.2.  Informācijas pieejamība    11
2.3.  Pedagogu kvalifikācija un darba samaksa    13
2.4.  Mācību līdzekļi    16
2.5.  Izglītības finansēšana    18
3.  Izglītības kvalitātes problēmu risinājumi    20
3.1.  Izglītības procesa kontrole, analīze un vērtēšana    21
3.2.  Izglītības pieejamība    24
3.3.  Informācijas pieejamība    26
3.4.  Pedagogu kvalifikācija un darba samaksa    27
3.5.  Mācību līdzekļi    28
  Secinājumi    29
  Izmantoto avotu saraksts    31
Extract

“Izglītība ir mērķtiecīgs personības attīstības process, kas ietver sevī personības veidošanās, mācību un audzināšanas darbību vienotību. Tā ir līdzeklis un pamats zināšanu, prasmju, kultūras un personības tālākai pilnveidei, savu spēju realizēšanai.”(2.,73) Katra sabiedrība atbilstoši savām kultūras tradīcijām, dzīves apstākļiem un vajadzībām izveido savu izglītības sistēmu, ar kuras palīdzību valsts īsteno izglītības politiku un jaunas paaudzes audzināšanu. Turklāt izglītība ir nozīmīgs faktors, kas nosaka katra cilvēka individuālās dzīves kvalitāti un visas sabiedrības nākotni kopumā.
Mēs dzīvojam demokrātiskā valstī, kurai ir nepieciešami brīvi, radoši, kulturāli un vispusīgi attīstīti cilvēki, kuri spēj risināt gan profesionālās, gan personīgās problēmas, konkurēt darba tirgū un apliecināt sevi. Šodien, kad pasaulē gan politikas, gan ekonomikas un citās jomās notiek straujas izmaiņas, mūsu valstij it īpaši ir nepieciešami izglītoti cilvēki, jo tieši no izglītības, tās kvalitātes un tautas izglītotības ir atkarīga mūsu valsts nākotne, tai skaitā konkurētspēja un progress ārpus mūsu valsts robežām. Lai izaudzinātu šādu paaudzi, ir jādomā ne tikai par izglītības sistēmas izveidi, mērķu izvirzīšanu un finanšu sadali, bet arī par šī “makro” projekta izpildi un tā kvalitāti.
Lai gan izglītība ir viena no galvenajām prioritātēm un viens no valsts iedzīvotāju dzīves kvalitātes rādītājiem, tajā ir manāmas negatīvas tendences, kuras kavē izglītības kvalitātes līmeņa paaugstināšanos un izglītības patērētāju apmierinājumu. Līdz ar to izglītības kvalitātes uzlabošanas un nodrošināšanas process Latvijā nav viegls uzdevums. Tas prasa pastāvīgo izglītības sistēmas darbības kontroli un problēmu, rezultātu analīzi.
Šajā darbā es nolēmu rakstīt par izglītības kvalitāti, tās problēmām, uzlabošanas un nodrošināšanas iespējām, jo, manuprāt, izglītības kvalitātes problēma ir plaša un nopietna, varētu pat teikt, ka tā ir viena no aktuālākajām mūsu valsts izglītības politikā. Izglītības kvalitāte ir svarīgs valsts sekmīgas attīstības nosacījums. J. Eglītis savā rakstā “Izglītības kvalitātes noteicējfaktori” uzsver, ka “tā nodrošina valstij un tautsaimniecībai cilvēkresursus, veicina demokrātijas procesus un sociālo integrāciju”.(4.,8)…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register