-
Japānas multinacionālo uzņēmumu vadīšanas īpatnības
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 4 | |
Anotation | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Multinacionālo uzņēmumu, starpkultūru aspektu un vadības stilu teorētiskā analīze | 8 |
1.1. | Multinacionāls uzņēmums, definīcija un raksturojums | 8 |
1.1.1. | Multinacionālo uzņēmumu vēsture | 8 |
1.1.2. | Multinacionāla uzņēmuma definīcija | 9 |
1.1.3. | Iemesli, kāpēc uzņēmumi izvēlas kļūt multinacionāli | 10 |
1.1.4. | Veidi kā var kļūt par multinationālu uzņēmumu | 11 |
1.2. | Starpkultūru aspekti | 11 |
1.2.1. | Nacionālā kultūra | 12 |
1.2.2. | Edward T.Hall starpkultūru dimensijas | 13 |
1.2.3. | Geert Hofstede starpkultūru dimensijas | 15 |
1.2.4. | GLOBE starpkultūru aspekti | 18 |
1.3. | Vadīšanas stili | 21 |
1.3.1. | Autokrātiskais vadīšanas stils | 21 |
1.3.2. | Demokrātiskais vadīšanas stils | 22 |
1.3.3. | Liberālais vadīšanas stils | 22 |
1.3.4. | Harizmātiskais vadīšanas stils | 23 |
1.3.5. | Komandas darba vadīšanas stils | 23 |
1.3.6. | Līdzdalības vadības stils | 23 |
1.3.7. | Humānais vadīšanas stils | 23 |
1.3.8. | Autonomais vadīšanas stils | 24 |
1.3.9. | Pašaizsardzības vadīšanas stils | 24 |
2. | Japānas valsts analīze | 25 |
2.1. | Japānas vēsture | 25 |
2.2. | Japānas ģeogrāfiskais stāvoklis | 26 |
2.3. | Demogrāfiskā situācija Japānā | 27 |
2.4. | Ekonomiskā situācija līdz zemestrīcei 2011.gadā | 27 |
2.5. | Ekonomiskā situācija pēc zemestrīces | 30 |
2.6. | Japānas multinacionālie uzņēmumi | 31 |
3. | Japānas multinacionālo uzņēmumu vadīšanas īpatnību noteikšana izmantojot starpkultūru aspektus | 32 |
3.1. | Japānas raksturojums izmantojot starpkultūru aspektus | 32 |
3.1.1. | Japānas raksturojums pēc Edward Hall dimensijām | 32 |
3.1.2. | Japānas raksturojums pēc Geert Hofstede dimensijām | 32 |
3.1.3. | Japānas raksturojums pēc GLOBE dimensijām | 33 |
3.2. | Vadīšanas stils balstoties uz starpkultūru aspektiem | 33 |
3.3. | Iespējamās problēmas un to risinājumi | 34 |
Secinājumi | 36 | |
Izmantotā literatūra | 37 | |
PIELIKUMI | 39 |
Lai varētu runāt par multinacionālo uzņēmumu īpatnībām, sākotnēji ir jānosaka tā definīcija. Autore aplūkos trīs atrastās definīcijas, tās salīdzinās, izvērtēs un izvēlēsies piemērotāko šī darba izstrādāšanai.
John B.Cullen piedāvā šādu definīciju - multinacionāls uzņēmums ir jebkurš uzņēmums, kurš veic biznesa funkcijas ārpus savas valsts robežām.1 Autore piebilst, ka šī definīcija nav pilnīga. Ja izmanto šo definīciju, tad var sajaukt ar starptautisku uzņēmumu, kurš nodarbojas importu un eksportu, kas ir biznesa funkcijas.
Britu ekonomists John H.Dunning sniedz šādu definējumu - multinacionāls uzņēmums ir uzņēmums, kas nodarbojas ar ārvalstu tiešajām investīcijām un, kuram pieder un tas kontrolē struktūrvienības darbības vairāk kā vienā valstī.2 Šī definīcija ir jau pilnīgāka un sniedz lielāku saprašanu par to, kas ir multinacionāls uzņēmums un kā tādu atpazīt.…
Šis ir kursa darbs par tēmu Japānas multinacionālo uzņēmumu vadīšanas īpatnības, problēmas un iespējamie risinājumi, izvērtējot starpkultūru saskarsmes aspektus. Darba teorētiskajā tiek apskatīti multinacionālie uzņēmumi (definīcija, raksturojums, veidi, kā kļūt par multinacionālu uzņēmumu, to vēsture), kā arō starpkultūru aspekti - Geert Hofstede starpkultūru dimensijas, Edward T.Hall starpkultūru dimensijas un Globe starpkultūru dimensijas, un vadīšanas stili - klasiskie un jaunākie. Darba otrajā daļā tiek analizēta Japānas valsts - tās vēsture, ekonomika (pims un pēc 2011.gada zemstrīces), demogrāfija,ģeogrāfija un multinacionālie uzņēmumi. Un darba trešajā daļā tiek analizētas Japānas multinacionālo uzņēmumu vadīšanas īpatnības, ņemot vērā iepriekšminēto.
- Japānas multinacionālo uzņēmumu vadīšanas īpatnības
- Uzņēmumu reģistrācija un uzņēmuma dzīves cikls
- Vadīšanas stili
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vadīšanas stili
Research Papers for university26
-
Uzņēmumu reģistrācija un uzņēmuma dzīves cikls
Research Papers for university26
Evaluated! -
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstība Latvijā
Research Papers for university18
-
Angļu valodas semantiskā nozīme uzņēmumu zīmolu grafiskā dizaina atpazīstamībā un pieprasījuma veidošanā
Research Papers for university58
Evaluated! -
Vadīšanas stili, funkcijas
Research Papers for university23