-
Japāņu restorāna pētīšana (mārketings)
Research Papers28 Marketing, Advertising, Tourism, Traveling
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
0.1 | Īsumā par pētāmo uzņēmumu un tirgus segmentu | 6 |
1 | I.daļa | 8 |
1.1 | Mikrovides analīze | 8 |
1.1.1 | Konkurenti | 9 |
1.1.2 | Pircēji/Klienti | 9 |
1.1.3 | Piegādātāji | 10 |
1.1.4 | Starpnieki | 10 |
1.1.5 | Sabiedrības ietekme | 11 |
1.2 | Makrovides analīze | 11 |
1.2.1 | Demografiskie faktori | 12 |
Dzimstība republikas pilsētās un rajonos 2007.gadā | 12 | |
Dzimstība | 13 | |
Mirstība | 13 | |
Laulības un šķiršanas | 14 | |
1.2.1 | Ekonomiskie faktori | 14 |
1.2.2 | Ploitisiskie un tiesiskie factori | 15 |
1.2.3 | Sociālie un kultūras faktori | 16 |
1.2.4 | Apkārtējās vides faktori | 16 |
1.2.5 | Zinātniski tehniskie faktori | 17 |
1.3 | Portera piecu spēku modelis | 17 |
1.3.1 | Konkurences raksturs nozares ietvaros | 18 |
1.3.2 | Patērētāju spēks | 19 |
1.3.3 | Piegādātāju spēks | 20 |
1.3.4 | Jaunienācēju radītie draudi | 20 |
1.3.5 | Aizstājējpreču rašanās draudi | 21 |
1.3.6 | Secinājums | 21 |
Tabula Izejas un Ieejas barjeri | 22 | |
1.4 | Konkurences analīze | 22 |
1.4.1 | General Electric modelis | 23 |
1.4.2 | Tirgus pievilcība | 23 |
Tabula Biznesa stiprums | 23 | |
1.4.3 | Biznesa stiprums | 25 |
Biznesa stiprums/tirgus pievilcība tabula | 25 | |
1.5 | Bostonas konsultantu grupas matricas (BKG) | 25 |
Tabula Bostonas matricai | 26 | |
Grafiks. Bostonas matrica | 26 | |
1.5.1 | Tuvākā konkurenta vispārējā salīdzināšana | 27 |
TabulaTuvākaie konkurenti | 27 | |
att.Vispārēja konkurentu metode | 28 | |
1.6 | Tirgus ietilpības aprēķins | 28 |
Grafiks mājsaimniecību patēriņš | 29 | |
1.7 | SVID(SWOT) analīze | 30 |
Tabula Uzņēmums-sabiedrība | 31 | |
Tabula Uzņēmums-uzņēmums | 32 | |
1.7.1 | Uzņēmums-valsts | 32 |
Iespēju un draudu matrica | 34 | |
1.7.2 | Uzņēmuma „Samuraj” SWOT analīze | 34 |
1.7.3 | Secinājums | 37 |
2 | II daļa. | 37 |
2.1 | Tirgus segmentēšana | 37 |
2.2 | Mērķtirgus noteikšana | 38 |
2.3 | Pozicionēšana | 38 |
Preces pozicionēšanas tabula | 39 | |
Preces pozicionēšanas grafikss | 40 | |
2.4 | Sabiedrības „Veiksmes atslēga” | 40 |
2.5 | Pircēju rīcības modelis | 40 |
2.6 | Uzņēmuma misija, mērķi, stratēģija | 41 |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 43 |
IEVADS
Mārketinga process ir aktīva mūsu dzīves sastāvdaļa. Mārketinga procesi notiek mums visapkārt, un neatkarīgi no tā, vai mēs to vēlamies vai nē, tie mūs ietekmē un liek pieņemt dažādus lēmumus, kas ir saistīti ar apmaiņas procesu.
Kā īpaša pieeja ražošanas vadīšanai un produkcijas realizēšanai mārketinga koncepcija parādījās 20. gs. sākumā. Galvenais stimuls šādas koncepcijas radīšanai bija liela mēroga ražošanas attīstība un konkurences saasināšanās.
Pēc autoru domām, mārketings kā ekonomiskās darbības sistēma ietver ne tikai reklāmu un pārdošanu, bet daudz vairāk. No vienas puses – tā ir rūpīga un daudzpusēja tirgus, pieprasījuma, pircēju gaumes un vajadzību izpēte, ražošanas orientācija uz šīm atklātajām jaunajām vajadzībām, kā arī ražotās produkcijas orientācija uz noteiktu patērētāju grupu, kas šīs preces vislabprātāk pērk. No otras puses – tā ir aktīva iedarbība uz esošo pieprasījumu, uz vajadzību veidošanos un patērētāju priekšstatiem par firmu, preci, sniegtajiem pakalpojumiem.
Mūsdienu mārketinga būtība – tā ir uzņēmējdarbība, kas pārvērš pircēja vajadzības uzņēmuma ienākumos. Tieši mārketings ir tas, ar kura palīdzību var saņemt konkrētas atbildes uz jautājumiem:
• ko vajag pārdot;
• kam var pārdot;
• kāpēc nepieciešams pārdot;
• kur un kādā veidā pārdot;
• kad vajag pārdot;
• kā vadīt preču kustību.
Ļoti trāpīgi par mārketingu ir izteicies P. Drakers (Peter Drucker), teikdams, ka vajadzība kaut ko pārdot eksistēs vienmēr. Taču mārketinga uzdevums ir padarīt pārdošanu nevajadzīgu. Mārketinga uzdevums ir saprast pircēju tik labi, lai attiecīgais produkts viņam lieliski derētu un spētu pats sevi pārdot, tas ir, ideālā gadījumā mārketinga darba rezultātā vajadzētu rasties pircējiem. Uzņēmums sevi attaisno vienīgi tad, kad tas ražo un izplata tieši to, kas ir vajadzīgs pircējam (tirgum). Uzņēmumam jācenšas izveidot savu pircēju.
Austrumu restorāni iekaroja jūtīgu daļu, no ēdienu gatavošanas biznesa tirgu. Viņi pastāv visās iespējamās cenu kategorijas un pārstāv interesantas koncepcijas. Pat nelieli uzņēmumi (mazas kafejnīcas un bāri) iekļauj ēdienkartē noteiktus austrumu ēdienus lai izskatītos moderni un aktuāli.
Darbā izmantojamie termini:
• Keiterings – izbraukuma pasākums, kur restorāns nodrošina ēdienu gatavošanu un pasniegšanu
• Promo – ēdiens vai dzēriens, kas (atšķirība no pārējiem ēdieniem vai dzērieniem) atradīsies ēdienkarte neilgo laiku ar mērķi attēlot ēdienkarte kā vairāk dinamisko.
• Viesis – Patērētājs/klients
• Kritisko punktu kontroles sistēma (HACCP(Hazard Analysis and Critical Control Points)) – Sistēma, kas eksistē ar mērķi nodrošināt “bez riska” pārtikas ražošanu sākot no izejvielu iegādes etapa, līdz galīgā patērētāja.
Darbs sastāv no 36 lapām. Darbā tika izmantotas gan mācību grāmatas, gan arī informācija no interneta mājas lapām.
1.1 Īsumā par pētāmo uzņēmumu un tirgus segmentu
Darbā tiks pētīts restorāns „Samuraj”.
Restorāns tika dibināts 2003 gadā – laikā kad bumu šajā nozarē vel tikai prognozēja speciālisti un tirgū nopietni strādāja vienīgi topošā segmenta flagmanis augstās klases restorāns „SUMO” . Restorāns orientējas uz vīdēja ienākuma patērētāju grupu, aptver sevi Japāņu, Ķīnu un nelielā mērā vjetnamiešu virtuve. Ir paredzētas 95 sēdvietas un 2 banketu (vai grupu) zāles attiecīgi uz 15 un 25 cilvēkiem, kuri var būt apvienoti īpašiem pasākumiem. Interjers savieno moderno, mūsdiena, minimālismu, ar metāla un stikla elementiem, ar koncepcijai nepieciešamo Japānas šarmu.
Restorāns aktīvi virza savus pakalpojumus keiteringa tirgū (izbraukuma pasākumi) radot nopietno konkurence „SVP group” tajā nozarē strādājošiem restorāniem, kuri arī aktīvi attīsta minēto virzienu).
Uzņēmēji, kuri darbojās restorānu servisa komercdarbības zina – cik ārkārtīgi svarīga ir restorāna reputācija un cik viegli ar vienu attaisnoto publikāciju (un reizēm ne visādi attaisnoto) „uzlikt krustu” uz koncepcijas turpmāko darbību. Labs piemērs ir „Stella Pub” , kur higiēnas ne vērošanas dēļ saindējas ap 25 cilvēkiem – galu galā uzņēmējiem vajadzēja mainīt vārdu visiem tiklas restorāniem un slēgt vainīgo. Bet tas ir radikāls gadījums. Uz apmeklētāju skaitu var ietekmēt pat apkalpojoša personāla maiņa (pat viena cilvēka), jo viesi grib redzēt pazīstamus cilvēkus un (!) būt pazīstami restorānā.
…
Austrumu restorāni iekaroja jūtīgu daļu, no ēdienu gatavošanas biznesa tirgu. Viņi pastāv visās iespējamās cenu kategorijas un pārstāv interesantas koncepcijas. Pat nelieli uzņēmumi (mazas kafejnīcas un bāri) iekļauj ēdienkartē noteiktus austrumu ēdienus lai izskatītos moderni un aktuāli. Darbā minēta tendnce tika izanalizēta un aprakstīta. Labi noformēts darbs. Tika pielietoti SWOT, BKG un General Electric modeli. Darbs satur pamatdaļu un prezentāciju. Atzīme 9!
-
Japāņu restorāna pētīšana (mārketings)
Research Papers28 Marketing, Advertising, Tourism, Traveling
- Organizācija viesnīcā - restorānā "Eufrosine", menedžmenta vispārīgā analīze
- Tūrisma resursu pētīšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Starptautiskais mārketings
Research Papers for university6
-
"Madara cosmetics" inovatīvo produktu izstrāde, ražošana un mārketings
Research Papers for university13
-
Digitālais mārketings
Research Papers for university9
-
Jauna produkta mārketings
Research Papers for university6
-
Teritoriju mārketings Latvijā
Research Papers for university16