-
Jauna uzņēmuma izveide
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Komercdarbības formas un atšķirības starp tām | 4 |
1.1. | Individuālais komersants | 5 |
1.2. | Komercsabiedrības | 8 |
1.2.1. | Personālsabiedrības | 8 |
1.2.1.1. | Pilnsabiedrība | 8 |
1.2.1.2. | Komandītsabiedrība | 8 |
1.2.2. | Kapitālsabiedrības | 9 |
1.2.2.1. | Sabiedrība ar ierobežotu atbildību(SIA) | 9 |
1.2.2.2. | Akciju sabiedrība | 11 |
2. | Uzņēmējdarbību ietekmējošie faktori | 15 |
2.1. | Tirgus izpēte | 15 |
2.2. | Mārketinga koncepcijas | 18 |
2.2. | Uzņēmuma vide | 19 |
2.2.1. | Uzņēmuma iekšējā vide | 20 |
2.2.2. | Uzņēmuma darbību tieši ietekmējošā ārējā vide | 20 |
2.2.3. | Uzņēmuma darbību netieši ietekmējošā ārējā vide | 22 |
Secinājumi | 24 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 26 | |
Kopsavilkums | 27 | |
Обобщенйе | 28 |
Lai sāktu uzņēmējdarbību, nepieciešama drosme ieguldīt savus līdzekļus mērķa sasniegšanā, cīņā ar konkurentiem. Vārds uzņēmējdarbība liecina, ka cilvēkam, kas veido uzņēmumu, ir jābūt uzņēmīgam.[2.,.45.]
Savukārt valdībai ir jārada tāda vide, kurā privātais sektors varētu attīstīties.[2.,45.]
Tiesības uz privātīpašumu ir tirgus sistēmas veidošanas pamatnosacījums. Īpašuma tiesības ir jāstimulē resursu ieguldīšana ražošanā, kas savukārt paaugstina sabiedrības labklājības līmeni, vēlēšanās iegūt peļņu liek uzņēmējam riskēt, uzsākot jaunu pasākumu un īstenot savas patērētāja vajadzības. Galvenais ir laikus pamanīt šīs vajadzības un atrast savu biznesa ideju[1.,46.]
Pirms uzņēmējdarbības izveidošanas ir ļoti svarīgi izstrādāt biznesa plānu, kas ļautu konstatēt problēmas pirms to rašanās un atrast risinājumu.[2.,46]
Uzņēmējdarbību var uzsākt jebkurā jomā, ja tās produkcija vai pakalpojumi nepieciešami patērētājiem, un tā nodrošina plānoto ienākumu.[2.,45.]
Dibinot jaunu uzņēmumu personai ir jāsaskaras ar uzņēmējdarbības formu daudzveidību. Uzņēmējdarbības formām mūsdienu tirgus ekonomikā, kas parasti tiek uzskatīta par jaukto tirgus saimniecību, ir raksturīga liela dažādība. Kas ir šīs daudzveidības pamatā? Atbilde ir nepārprotama: īpašumu attiecības. Šīs attiecības nebūt nav vienveidīgas, arī šajā jomā dominē formu daudzveidība. Formējas sarežģīts attiecību režģis.[1.,299.]
Pēc ilgām diskusijām dzima plašs jumta likums - Komerclikums. Tas stājās spēkā 2001. gada 1. janvārī. Vienlaikus zaudēja spēku “Likums par SIA”, “Likums par akciju sabiedrību”, “Likums par uzņēmējdarbību”. Īsi sakot likums uzņēmējdarbības jomā vienkāršojās. Arī uzņēmējdarbības formas pārtapa komercdarbības formās.[1., 299]
Fiziskām un juridiskām personām, valstij un pašvaldībām ir tiesības brīvi izvēlēties uzņēmējdarbības formas, kas nav pretrunā ar likumu.[2.,55]
Uzņēmējdarbības juridiskās formas izvēle ir viens no sarežģītākajiem lēmumiem, kas uzņēmējam jāpieņem, veidojot jaunu uzņēmumu. Šī izvēle jāizdara, konsultējoties ar juristu.[2.,55]
Uzsākot uzņēmējdarbību, jebkuram uzņēmējam ir jāizlemj kāda tipa uzņēmums viņam būtu vispiemērotākais, tas ir, jāizvēlas vispiemērotākā uzņēmējdarbības forma. Šī izvēle ir atkarīga no vairākiem faktoriem: pieejamiem resursiem, uzņēmējdarbības veida, dibinātāju skaita, esošās likumdošanas u.c. Tāpēc ir ļoti būtiski iepazīties ar katras uzņēmējdarbības formu un tās raksturīgām pazīmēm.[4.88.]
Latvijas ekonomika ir jauktā ekonomika ar privātā un valsts sektora apvienojumu. Tā ir saimniecības veida, kas balstās uz brīvo tirgu, brīvu uzņēmējdarbību, brīvu iniciatīvu un nepilnīgu konkurenci. Noteikta tautsaimniecības daļa pieder privātpersonām un to vada gan individuālās personas , gan personu grupas, tajā pašā laikā cita tautsaimniecības daļa pieder valstij vai vietējai pašvaldībai un atrodas to valdījumā. .[4.88.]
Šajā darbā aplūkotas uzņēmējdarbības formas Latvijas Republikā un salīdzināti to uzdevumi kā privātajā, tā arī sabiedriskajā sektorā. Visas ar likumu Latvijā atļautās uzņēmējdarbības formas pēc tiesiskā statusa var klasificēt trejādi: pēc īpašnieku skaita, pēc mantiskās atbildības pakāpes un pēc tā, vai šīm struktūrām ir vai nav juridiskas personas statuss. Atkarībā no īpašnieku skaita ir viena īpašnieku uzņēmumi un komercsabiedrības, kas savukārt sadalās personālsabiedrībās un kapitālsabiedrībās.[4.88.]…
Aprakstīti visi uznemejdarbibas veidi, to salīdzinājums, atšķirības, ko nepieciešams darīt personai, lai kļūtu par juridisku personu.
- Jauna uzņēmuma izveide
- Uzņēmuma līguma raksturojums
- Uzņēmuma SIA "Baltic Motors Ltd." mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma SIA "Baltic Motors Ltd." mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university21
-
Uzņēmuma līguma raksturojums
Research Papers for university23
-
Motivācijas sistēmas efektivitātes novērtēšana uzņēmumā
Research Papers for university21
-
Pakalpojumu organizēšana uzņēmumā
Research Papers for university15
-
Pircēju tirgus izpēte un potenciālo pircēju un pirkšanas apjoma prognozēšana uzņēmumā SIA "X"
Research Papers for university11