IEVADS
Katrs no mums vēlas būt cienījams, nozīmīgs, ievērots, atzīts; grib dzirdēt atzinīgus vārdus no mājiniekiem, darba kolēģiem, radiem, draugiem, paziņām; grib, lai citi atzīst mūsu spējas, dotības, vērtību; vēlas, lai visi apkārtējie cilvēki būtu labestīgi. izpalīdzīgi, saprotoši. mēs nevēlamies klausīties glaimus, apvainojumus, pazemojumus, bet tiecamies pēc neviltotas atzinības, vēlamies vairāk garīguma un kulturālības ikvienā saskarsmē. Lai to panāktu, darīsim savam tuvākajam to, ko gribam, lai viņš dara mums. Turklāt izturēsimies tā, lai otrs cilvēks netiktu apvainots un pazemots, bet gan justos cienījams un godājams, kā arī vajadzīgs un nozīmīgs. Atcerēsimies, ka vēlēšanās būt cienījamam un nozīmīgam ir cilvēka dabas dziļākā vēlme. Cilvēkā mīt urdoša tieksme pēc atzinības.[8., 427.]
Diemžēl mūsdienās saskarsme starp cilvēkiem nav tāda kā mēs vēlētos, jo īpaši skolā.
Skolas vide bērnam ir ļoti svarīga. Ir svarīgi, lai bērns skolā justos labi, lai skolasbiedri viņu pieņemtu tādu, kāds viņš ir un novērtētu.
Mūsdienu skolā tiek uzsvērts materiālais un sociālāis pārākums. Rezultātā viedojas grupas, kuras nicina nabagos, atstumj vājos. Visi apbrīno bagātākos un pārējie viņam pakļaujas. Savukārt nabagākie bērni tiek atstumti, nepieņemti, apsmieti.
Jaunākā skolas vecuma bērniem ir ļoti svarīgi, lai viņi tiktu pieņemti un atzīti. Ja tā nenotiek, viņi ieraujas sevī, veidojas mazvērtības kompleksi, viņu pašapziņa kļūst arvien zemāka, kas var atstāt iespaidu uz visu viņu turpmāko dzīvi.
Tāpēc sākumskolā pozitīvai saskarsmei ir ļoti liela nozīme. Ja saskarsme starp jaunākā skolas vecuma bērniem būs pozitīva, neviens nejutīsies atstumts, pazemots, neatkarīgi no tā vai viņš ir bagātu vai nabadzīgu vecāku bērns.
Bieži esmu redzējusi kā nabagākie un vājākie bērni tiek atstumti un pazemoti un, manuprāt, tā tiešām ir liela problēma. Bet kas šajā situācijā ir vainīgs? Bērni, vecāki, skolotāji, nepareiza audzināšana. Vai varbūt valsts? Šī problēma mani tiešām satrauc, tāpēc izvēlējos rakstīt par šo tēmu un mana zinātniskā darba temts ir – jaunākā skolas vecuma bērnu pozitīva savstarpējā saskarsme sākumskolā. Mans darba mērķis ir noskaidrot kā veidojas jaunākā skolas vecuma bērnu pozitīva savstarpējā saskarsme. Lai sasniegtu mērķi, es izvirzu šādus uzdevumus:
1. analizēt literatūru par saskarsmi, tās veidiem un ietekmējošiem faktoriem;
2. noskaidrot jaunākā skolas vecuma bērnu īpatnības saskarsmē;
2. noskaidrot darba formas un paņēmienus pozitīvas sakrsmes veidošanā jaunākā skolas vecuma bērniem.
Atslēgvārds: saskarsme
Pētījuma objekts: jaunākā skolas vecuma bērnu savstarpējā saskarsme.
Pētījuma priekšmets: pozitīva saskarsme.
Pētīšanas metode: literatūras analīze.
…