Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:263374
 
Evaluation:
Published: 03.12.2000.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  Stratēģiju veidošanas pieejas    4
2.  Aizsardzības stratēģijas “vadošais tirgū” veidi    5
3.  Uzbrukuma stratēģijas “izaicinājums tirgū” veidi    8
4.  Sekošanas stratēģijas “sekošana aiz vadošā” veidi    12
5.  Specializācijas stratēģijas “niša tirgū” veidi    14
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    16
Extract

1. STRATĒĢIJU VEIDOŠANAS PIEEJAS.

Pirmām kārtām jānoteic, ko uzņēmums vēlas panākt, pārdodot preci, pēc kādiem mērķiem tas tiecas. Atkarībā no konkrētajiem mērķiem atšķirsies arī pieeja stratēģiju veidošanai.
Īsi aplūkosim četrus dažādus stratēģiju mērķus: 1) nodrošināt izdzīvošanu tirgū, 2) maksimāli palielināt peļņu, 3) nodrošināt sev vienu no pirmajām vietām tirgū pārdevuma ziņā, 4) iegūt stabilas pozīcijas tirgū preces kvalitātes ziņā.
Nodrošināt izdzīvošanu par mērķi parasti izvirza tad, kad krasi mainās pieprasījums vai ir radusies stipra konkurence, vai ražošana sasniegusi tādu pakāpi, kad tirgū gandrīz ir preču pārpilnība. Lai saglabātu uzņēmuma dzīvotspēju, jānosaka zema preces (pakalpojuma) cena. Šādā gadījumā peļņa kā mērķis atvirzās otrā vietā.
Citos apstākļos uzņēmums var noteikt tādu cenu, lai peļņa palielinātos. Salīdzinot pieprasījumu un izmaksas ar alternatīvām cenām, var izvēlēties to cenu, kas dod iespēju gūt maksimālo peļņu, ieskaitot guvumu no investīcijām.
Ir uzņēmumi, kas vēlas ieņemt galveno vietu tirgū, pazeminot izmaksas un ilgstoši gūstot augstu peļņu. Stabilu stāvokli tirgū tās nodrošina ar iespējami zemām cenām. Šāda mērķa variants varētu būt tieksme gada laikā paaugstināt kopējā tirgus apgrozījuma daļu. Tādā gadījumā uzņēmums mēģina noteikt tādu cenu un izstrādāt tādu tirgvedības programmu, kas atbilstu šim mērķim.
Var izvirzīt arī mērķi ieņemt pirmo vietu preču kvalitātes ziņā. Šajā gadījumā parasti nosaka samērā augstas cenas, lai kompensētu lielos izdevumus zinātniskās pētniecības darbiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register